Niedawno o masowych wdrożeniach etykiet elektronicznych informował Lidl, teraz także Auchan wkracza w kolejną fazę ich umieszczania w sklepach. W pół roku od rozpoczęcia fazy testowej w pierwszych trzech sklepach sieć przechodzi do pełnego wdrożenia systemu elektronicznych etykiet cenowych w kolejnych 29 punktach. Projektem objęte zostały sklepy osiedlowe, supermarkety i hipermarkety, w tym flagowy hipermarket Auchan w Piasecznie.
Łącznie do końca lipca br. system będzie funkcjonował w 32 sklepach Auchan, umożliwiając zdalną, systemową aktualizację cen na sklepowych półkach w czasie rzeczywistym. Pozwoli to na zapewnienie klientom zawsze aktualnej informacji o produkcie i jego cenie, przy równoczesnej znaczącej optymalizacji kosztów i zaangażowania obsługi sklepów, w porównaniu z tradycyjnym sposobem wymiany etykiet. Partnerem technologicznym projektu jest firma Hanshow.
Czytaj więcej
Kolejne sieci wprowadzają systemy elektronicznych etykiet, które połączone z systemem kasowym pozwalają uniknąć pomyłek w wysokości cen. Na ten krok zdecydował się także Lidl i rozwija system takich wyświetlaczy.
Każda z etykiet połączona jest poprzez Wi-Fi z systemem zarządzania towarami Auchan, przez co wszystkie zmiany wprowadzane są automatycznie. Sprawdza się to zwłaszcza podczas akcji promocyjnych, gdy zmiany cen mogą pojawiać się nawet kilkakrotnie w ciągu dnia, czy też wprowadzane są o określonych godzinach.
- Testy systemu etykiet rozpoczęte w naszych sklepach w listopadzie ubiegłego roku przyniosły doskonałe rezultaty – mówi Małgorzata Piekarska, dyrektor w Auchan Retail Polska. - Jest to zgodne z realizowaną przez nas od lat strategią digitalizacji naszej sieci, zwłaszcza, że cyfrowe etykietowanie usprawnia łączenie handlu w formacie tradycyjnym i e-commerce - dodaje.