Auchan idzie w ślady Lidla. Papierowe ceny znikają ze sklepowych półek

Sieci przechodzą na elektroniczne etykiety cenowe, które pozwalają nie tylko na oszczędności papieru, ale również ograniczają pomyłki pomiędzy kasą a półką. Zwłaszcza przy ciągle zmienianych promocjach.

Publikacja: 18.05.2023 16:07

Auchan idzie w ślady Lidla. Papierowe ceny znikają ze sklepowych półek

Foto: materiały prasowe

Niedawno o masowych wdrożeniach etykiet elektronicznych informował Lidl, teraz także Auchan wkracza w kolejną fazę ich umieszczania w sklepach. W pół roku od rozpoczęcia fazy testowej w pierwszych trzech sklepach sieć przechodzi do pełnego wdrożenia systemu elektronicznych etykiet cenowych w kolejnych 29 punktach. Projektem objęte zostały sklepy osiedlowe, supermarkety i hipermarkety, w tym flagowy hipermarket Auchan w Piasecznie.

Łącznie do końca lipca br. system będzie funkcjonował w 32 sklepach Auchan, umożliwiając zdalną, systemową aktualizację cen na sklepowych półkach w czasie rzeczywistym. Pozwoli to na zapewnienie klientom zawsze aktualnej informacji o produkcie i jego cenie, przy równoczesnej znaczącej optymalizacji kosztów i zaangażowania obsługi sklepów, w porównaniu z tradycyjnym sposobem wymiany etykiet. Partnerem technologicznym projektu jest firma Hanshow.

Czytaj więcej

Koniec błędnych cen i awantur przy kasie? Wchodzą elektroniczne etykiety

Każda z etykiet połączona jest poprzez Wi-Fi z systemem zarządzania towarami Auchan, przez co wszystkie zmiany wprowadzane są automatycznie. Sprawdza się to zwłaszcza podczas akcji promocyjnych, gdy zmiany cen mogą pojawiać się nawet kilkakrotnie w ciągu dnia, czy też wprowadzane są o określonych godzinach.

- Testy systemu etykiet rozpoczęte w naszych sklepach w listopadzie ubiegłego roku przyniosły doskonałe rezultaty – mówi Małgorzata Piekarska, dyrektor w Auchan Retail Polska. - Jest to zgodne z realizowaną przez nas od lat strategią digitalizacji naszej sieci, zwłaszcza, że cyfrowe etykietowanie usprawnia łączenie handlu w formacie tradycyjnym i e-commerce - dodaje.

Zastosowany w sklepach Auchan system pozwala na zmianę nawet do 10 tys. cen w ciągu godziny, w znaczący sposób optymalizując cały proces. Eliminowane są koszty związane z wymianą etykiet papierowych, sprawdzaniem cen na półkach i usuwaniem błędów w cenach. W ramach tego rozwiązania wprowadzone zostało też wiele udogodnień, np. system podświetlania etykiet wybranych produktów dla sprawniejszego realizowania zamówień przez osoby kompletujące zamówienia online, czy też zastosowanie w etykietach technologii NFC, co zapewnia pracownikom sklepu nowe możliwości usprawnienia codziennej pracy z użyciem skanerów. Użycie technologii NFC przynosi również korzyści klientom, jak choćby możliwość pobrania szczegółowych informacji o produkcie, czy dokonania płatności bezpośrednio przy półce sklepowej (w wybranych lokalizacjach).

Zastosowane w etykietach elektronicznych wyświetlacze typu e-ink są energooszczędne – przy założeniu dwukrotnej zmiany ceny w ciągu dnia żywotność zasilających je baterii wynosi aż 10 lat. W ramach obecnego etapu projektu system elektronicznych etykiet cenowych wdrażany jest w sklepach Auchan w województwach śląskim, małopolskim, dolnośląskim, łódzkim, mazowieckim i pomorskim – terminy uruchomienia zaplanowane są od 22 maja do 19 lipca br.

Niedawno o masowych wdrożeniach etykiet elektronicznych informował Lidl, teraz także Auchan wkracza w kolejną fazę ich umieszczania w sklepach. W pół roku od rozpoczęcia fazy testowej w pierwszych trzech sklepach sieć przechodzi do pełnego wdrożenia systemu elektronicznych etykiet cenowych w kolejnych 29 punktach. Projektem objęte zostały sklepy osiedlowe, supermarkety i hipermarkety, w tym flagowy hipermarket Auchan w Piasecznie.

Łącznie do końca lipca br. system będzie funkcjonował w 32 sklepach Auchan, umożliwiając zdalną, systemową aktualizację cen na sklepowych półkach w czasie rzeczywistym. Pozwoli to na zapewnienie klientom zawsze aktualnej informacji o produkcie i jego cenie, przy równoczesnej znaczącej optymalizacji kosztów i zaangażowania obsługi sklepów, w porównaniu z tradycyjnym sposobem wymiany etykiet. Partnerem technologicznym projektu jest firma Hanshow.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Nastroje się poprawiają, ale wciąż obawiamy się wzrostu cen w sklepach
Materiał Promocyjny
Naszą siłą jest różnorodność
Handel
Polskie marki idą za granicę mimo konkurencji z Chin
Handel
Groźba grzywny zaszkodziła akcjom sieci Carrefour
Handel
Leroy Merlin w Rosji schowa się za nową nazwą. Zdumiewające tłumaczenie
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Handel
Amerykanom może zabraknąć awokado. Nagle wstrzymano ich import
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży