Reklama

Urzędnicy sprawdzą, czy sieci przestrzegają nowych zasad promocji

Tak jak zapowiadaliśmy: UOKiK zaczął sprawdzać, jak firmy podeszły do nowych zasad organizowania promocji.

Publikacja: 17.01.2023 03:00

Urzędnicy sprawdzą, czy sieci przestrzegają nowych zasad promocji

Foto: Bloomberg

Obowiązująca od 1 stycznia ustawa, wdrażająca unijną dyrektywę Omnibus, wprowadziła szereg korzystnych zmian dla konsumentów. Ale firmy w różnym stopniu się do tego przygotowały.

Jak już pisaliśmy w „Rzeczpospolitej”, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zasadzie od pierwszych dni jej obowiązywania dostawał pierwsze sygnały o naruszeniach, a teraz zapowiedział pierwsze akcje. Ruszyły kontrole Inspekcji Handlowej w sześciu sieciach handlowych, a ok. 40 przedsiębiorców sprzedających w internecie dostało informację w sprawie możliwych nieprawidłowości.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Donalda Trumpa: Indie mierzą się z 50-procentowymi taryfami na swoje towary
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Handel
Szturm Polaków na produkty używane, ogromny wzrost sprzedaży
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama