Reklama
Rozwiń
Reklama

Urzędnicy sprawdzą, czy sieci przestrzegają nowych zasad promocji

Tak jak zapowiadaliśmy: UOKiK zaczął sprawdzać, jak firmy podeszły do nowych zasad organizowania promocji.

Publikacja: 17.01.2023 03:00

Urzędnicy sprawdzą, czy sieci przestrzegają nowych zasad promocji

Foto: Bloomberg

Obowiązująca od 1 stycznia ustawa, wdrażająca unijną dyrektywę Omnibus, wprowadziła szereg korzystnych zmian dla konsumentów. Ale firmy w różnym stopniu się do tego przygotowały.

Jak już pisaliśmy w „Rzeczpospolitej”, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zasadzie od pierwszych dni jej obowiązywania dostawał pierwsze sygnały o naruszeniach, a teraz zapowiedział pierwsze akcje. Ruszyły kontrole Inspekcji Handlowej w sześciu sieciach handlowych, a ok. 40 przedsiębiorców sprzedających w internecie dostało informację w sprawie możliwych nieprawidłowości.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
AliExpress blokuje chińskiego sprzedawcę lalek erotycznych. Przypominały dzieci
Materiał Promocyjny
Kiedy obawy rosną, liczy się realne wsparcie
Handel
Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości
Handel
Centra handlowe wciąż tracą klientów
Handel
Betonowe blokady i monitoring: tak wyglądają jarmarki bożonarodzeniowe w Niemczech
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Handel
Sprzedaż detaliczna w październiku w górę. Są nowe dane GUS
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama