Reklama

Krótka historia upadku Shopee w Polsce

Platforma w rok wydała ponad 50 mln zł na reklamę, niemal co trzeci Polak coś na platformie kupił, ale sprzedaż już zaczęła spadać. Rosły za to długi firmy.

Publikacja: 16.01.2023 03:00

Krótka historia upadku Shopee w Polsce

Foto: Adobe Stock

Shopee rozpoczęło działalność w Polsce we wrześniu 2021 r., ale spółka została zarejestrowana w lipcu. Za te miesiące firma wykazała w sprawozdaniu ponad 27,6 mln zł straty netto. Danych za 2022 r. jeszcze nie ma, jednak firma była bardzo aktywna, jeśli chodzi po reklamę. Branża szacuje, że w rok wydała na nią ponad 50 mln zł – nie cennikowo, tylko realnie.

Shopee to największa platforma e-commerce w południowo-wschodniej Azji. W Europie nieznana, ale zmasowaną ekspansję zaczęła także we Francji i Hiszpanii – z nich wycofała się już w 2022 r.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Trump grozi Chinom cłami, ale planuje spotkanie z Xi. USA i Chiny wracają do rozmów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Handel
Rewolucja okularów AI. Ray-Ban Meta winduje wartość EssilorLuxottica o 20 mld dolarów
Handel
PiS straszy Mercosurem. Ale gdy rządził, to go popierał
Handel
Donald Trump: 100-proc. cła na Chiny nie do utrzymania. Spotka się z Xi Jinpingiem
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Największy koncern spożywczy świata stawia na roboty. Zniknie 16 tysięcy miejsc pracy
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama