Reklama

Krótka historia upadku Shopee w Polsce

Platforma w rok wydała ponad 50 mln zł na reklamę, niemal co trzeci Polak coś na platformie kupił, ale sprzedaż już zaczęła spadać. Rosły za to długi firmy.

Publikacja: 16.01.2023 03:00

Krótka historia upadku Shopee w Polsce

Foto: Adobe Stock

Shopee rozpoczęło działalność w Polsce we wrześniu 2021 r., ale spółka została zarejestrowana w lipcu. Za te miesiące firma wykazała w sprawozdaniu ponad 27,6 mln zł straty netto. Danych za 2022 r. jeszcze nie ma, jednak firma była bardzo aktywna, jeśli chodzi po reklamę. Branża szacuje, że w rok wydała na nią ponad 50 mln zł – nie cennikowo, tylko realnie.

Shopee to największa platforma e-commerce w południowo-wschodniej Azji. W Europie nieznana, ale zmasowaną ekspansję zaczęła także we Francji i Hiszpanii – z nich wycofała się już w 2022 r.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
PKO BP i Allegro łączą siły. „Płatności na jeden klik"
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Handel
Szwajcarski eksport pod presją ceł. Donald Trump zapowiada porozumienie
Handel
IKEA z ogromnym spadkiem zysku. Szwedzki gigant skończy z niskimi cenami?
Handel
Pfizer kupuje producenta leków na otyłość Metsera. Potężna transakcja
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Handel
Potężna fala zwolnień w Black Red White. Pracę straci około 800 osób
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama