Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 06.07.2025 21:28 Publikacja: 11.11.2022 15:32
Foto: AFP
Ostatnie dwa święta Bożego Narodzenia ucierpiały z powodu ograniczeń covidowych. Także w tym roku nie będzie lepiej, ponieważ wielu konsumentów chce wydawać mniej także w tym okresie świątecznym, zarówno na prezenty, jak i spotkania towarzyskie. Kryzys energetyczny i dwucyfrowa inflacja obniżają ich siłę nabywczą – informuje Reuters.
Poza tym konsumenci nie są w nastrojach do zakupów, wolą oszczędzać, wiedząc, że rachunki za energię będą wciąż rosły. „Dziś najbardziej martwię się o europejskiego konsumenta” – powiedział w tym tygodniu Dirk Van de Put, dyrektor generalny firmy Cadbury, producenta czekolady Mondelez International. W Niemczech stowarzyszenie handlu detalicznego HDE prognozuje najsilniejszy spadek sprzedaży świątecznej od 2007 r., przy czym sprzedaż detaliczna w kluczowym okresie listopad-grudzień spadnie o 4 procent w porównaniu z zeszłym rokiem.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prezydent USA Donald Trump zapowiedział, że Biały Dom zacznie niebawem wysyłać do różnych krajów na świecie list...
Rekordowe temperatury w Japonii ograniczyły produkcję zielonej herbaty matcha w tym roku, nadwyrężając dostawy i...
Trwa właśnie ostatni tydzień intensywnych negocjacji UE z USA. Stawką w grze jest zakończenie lub wznowienie woj...
Polacy na produkty ze sklepowych zamrażarek wydają już 5,4 mld zł rocznie, a rynek wciąż rośnie. I to nie tylko...
Amerykański prezydent grozi Japonii cłami dochodzącymi nawet do 35 proc. Analitycy twierdzą, że nie należy tych...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas