Inflacja nadgryza wydatki Polaków na Dzień Dziecka

Większość badanych chce wydać do 100 zł, co przy ponad 12-proc. wzroście cen oznacza, że budżety na ten cel realnie zmalały.

Publikacja: 29.05.2022 23:32

Inflacja nadgryza wydatki Polaków na Dzień Dziecka

Foto: Adobe Stock

Dla handlu Dzień Dziecka to tradycyjnie jeden z dni w kalendarzu przynoszących wzrost obrotów i szanse na dodatkowe zyski. W tym roku będzie jednak handlowcom trudniej zarobić, ponieważ ogólna koniunktura zniechęca do wydawania pieniędzy. Biorąc pod uwagę, że wydatki na podstawowe produkty rosną, podobnie jak raty kredytów, na inne kategorie zostaje mniej pieniędzy.

Z badań wynika, że większość Polaków zamierza kupić prezent z tej okazji. Według badania Empiku chce to zrobić 75 proc., a wśród rodziców 91 proc. 43 proc. osób chce wydać 50–100 zł, a co czwarty mniej, co pokazuje, iż skala wydatków spadła. Z ubiegłorocznego badania SW Research dla Allegro wynikało, że co trzeci badany chciał wydać 100–200 zł, 28 proc. do 300 zł, a 26 proc. chciało wydać więcej.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Dane gospodarcze
PMI dla polskiego przemysłu w dół. Optymizm w branży dawno tak nie tąpnął
Dane gospodarcze
Wojna celna poprawia atrakcyjność Polski. Skok inwestycji
Dane gospodarcze
Gospodarka USA gwałtownie zwalnia w związku z cłami Donalda Trumpa
Dane gospodarcze
Jaka jest naprawdę inflacja w Rosji? Obywatele nie wierzą statystykom
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Dane gospodarcze
PKB strefy euro wzrósł o 0,4 proc. Niemcy zaskoczyły
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne