Reklama

Moda na patriotyzm. Polskie produkty niekoniecznie z kraju

Wątki patriotyczne w kampaniach reklamowych działają na konsumentów jak magnes.

Aktualizacja: 04.07.2018 12:01 Publikacja: 03.07.2018 21:00

Moda na patriotyzm. Polskie produkty niekoniecznie z kraju

Foto: 123RF

Konsumenci jednocześnie bardzo niekonsekwentnie oceniają, jakie produkty można uznać za faktycznie pochodzące z Polski i co za tym idzie, chętniej je kupić niż zagraniczne odpowiedniki.

Zgodnie z badaniami firmy OpenResearch dla 73 proc. konsumentów informacja o polskim pochodzeniu produktu jest zachętą do dokonania jego zakupu. Kryteria uznania go za taki są jednak bardzo zróżnicowane. Okazuje się, że tylko 52 proc. uważa, że polski produkt musi być w Polsce wyprodukowany. Niemal co piąty ocenia, że wystarczy, aby powstał z rodzimych składników, a dla kilkunastu procent badanych ważny jest rodowód marki produktu albo jej właściciela.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Swatch odpowiada Donaldowi Trumpowi na cła nowym zegarkiem
Handel
Akcyzowa zabawa w kotka i myszkę z fiskusem
Handel
Kurs LPP blisko historycznego szczytu. Sceptyczka podniosła wycenę
Handel
Miliardy na znane marki, czyli ABG buduje masę przed IPO
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Reklama
Reklama