Czas Apple jako najcenniejszej marki giełdowej w USA mija, teraz wszyscy patrzą na amozona, który nie ma na koncie aż tak wstydliwych wpadek. Kapitalizacja giełdowa to już niemal 800 mld dol. czyli więcej niż Microsoft i Apple.W tym roku akcje spółki mogą wzrosnąć o ponad 20 procent, wynika z najnowszego raportu grupy badawczej Pivotal Research Group. Według analityków potencjał rozwoju Amazon bazuje na dotychczasowych sukcesach opartych na produktach konsumenckich, IT oraz reklamie cyfrowej.

Pozycje firmy widać także u nas. Sprzedaż produktów na amazon.de poprzez platformę Planet Plus wyniosła ponad 1,5 mln zł w ciągu zaledwie 4 miesięcy współpracy w 2018 roku. Jak pokazują nasze dane, w tym czasie Polacy aż ponad 5 tys. razy zrobili zakupy w największym internetowym sklepie świata, wydając średnio 62 euro (266 złotych). Najchętniej kupowanymi produktami były produkty z działu elektroniki użytkowej (Xbox One S, Yi DashCam, Kindle PaperWhite).

- Amazon to silny gracz e-commerce, który monitoruje polski rynek, widząc w nim potencjał. Nasz e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Jego wartość do 2020 r. może wynieść nawet 70 mld złotych. Zatem dla Amazon to ważny kierunek rozwoju. Zwłaszcza, że większość jego zysków nadal płynie ze sprzedaży produktów konsumenckich, a rynek amerykański osiągnął już pewną dojrzałość, co niesie ryzyko spowolnienia wzrostu. Zatem zainteresowanie polskim e-konsumentem, wydaje się dobrym krokiem - mówi Jan Sikora, założyciel Plant Plus, platformy, która wspiera obecność Amazon na polskim rynku.

Amazon umożliwia zakup produktów ze swoich europejskich stron oraz ich darmową dostawę do Polski od 2015 roku. Strona internetowa sklepu została przetłumaczona na polski. W rodzimym języku dostępna jest także pomoc i wsparcie techniczne sprzedaży oraz aplikacja mobilna. Niedawno gigant otworzył kolejne, piąte centrum dystrybucji w Polsce.