Reklama

Kto się boi Biedronki?

Walczące o rynek sieci handlowe wywierają coraz większą presję cenową na dostawców. Kto się jej nie podda, sporo ryzykuje.

Publikacja: 31.10.2015 08:36

Kto się boi Biedronki?

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik

Przekonało się już o tym kilka znanych firm. W ostatnich dniach głośno było o spółce Wawel, która poinformowała oficjalnie, że może ograniczyć, czy wręcz nie przedłużyć, umowy z siecią należącą do spółki Jeronimo Martins Polska. To oznacza dla niej utratę 25 proc. rocznych przychodów, na odrobienie których będzie potrzebowała dwóch lat.

Na wieść o takim ryzyku, w ostatni czwartek kurs akcji producenta czekolady zmalał o niemal 10 proc., a dzień później o kolejne 3,6 proc.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Rosja i Indie utworzą strefę wolnego handlu. To pomysł Kremla
Handel
Cła Trumpa uderzają w luksus. Swatch podnosi ceny zegarków nawet o 15 procent
Handel
Czy Trump dogadał się z Chinami w sprawie ceł i TikToka? Intrygujący wpis na Truth Social
Handel
Towar za towar. Rozkręca się handel barterowy między Rosją a Chinami
Reklama
Reklama