Reklama

Musk sprzeda akcje Tesli, jeśli ONZ pokaże, jak chce zlikwidować głód na świecie

6 mld dolarów wystarczy, by uratować 42 mln osób zagrożonych śmiercią głodową - powiedział w CNN "Connect the World" David Beasley, dyrektor Światowego Programu Żywnościowego agencji ONZ. To ok. 2 proc. kwoty, na jaką wyceniany jest majątek Elona Muska czy Jeffa Bezosa.

Publikacja: 01.11.2021 15:49

Musk sprzeda akcje Tesli, jeśli ONZ pokaże, jak chce zlikwidować głód na świecie

Foto: AFP

Musk napisał na Twitterze, że jeśli ONZ udowodni swoją tezę, to sprzeda akcje Tesli i przeznaczy zyski na walkę z głodem. Miliarder postawił jeszcze jeden warunek: To musi być w pełni otwarta, przejrzysta księgowość, tak aby opinia publiczna widziała dokładnie, w jaki sposób pieniądze są wydatkowane.

Beasley odpowiedział na post Muska na Twitterze. "Mogę zapewnić, że mamy systemy zapewniające przejrzystość i księgowość typu open source. Twój zespół może ją przejrzeć i współpracować z nami, aby się upewnić" - odpowiedział miliarderowi Beasley. Doprecyzował też, że 6 mld dolarów, o których mówił w CNN nie rozwiąże problemu głodu całkowicie. Taka darowizna pozwoli jednak uratować dziesiątki milionów ludzi.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Gospodarka
To polskie firmy mają realizować inwestycje w Polsce. Rząd opracowuje zasady
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Gospodarka
Tak Światowa Organizacja Zdrowia pomaga Rosji. „Ryzyko legitymizacji reżimu”
Gospodarka
Co nowy rząd Andreja Babiša może przynieść Czechom?
Gospodarka
Czy Niemcy czeka kryzys? Szef instytutu Ifo ostrzega: Sytuacja jest dramatyczna
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Gospodarka
Czarny czwartek Kremla. USA uderzają w ropę, a Unia w banki i sojuszników Rosji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama