Wdrożenie dyrektywy drugiej szansy – możliwy kierunek zmian

Wprowadzenie regulacji ustawowej zakreślającej czas, na który zostaje przyznana ochrona dłużnikowi stanowi tylko jeden z elementów niezbędnych do wdrożenia postanowień dyrektywy o restrukturyzacji i upadłości. Drugim jest zapewnienie zastosowania regulacji w praktyce. Do uchwalenia polskich regulacji pozostało niewiele czasu.

Publikacja: 21.04.2022 19:45

Wdrożenie dyrektywy drugiej szansy – możliwy kierunek zmian

Foto: Adobe Stock

Do 17 lipca 2022 roku polski ustawodawca ma obowiązek wdrożyć większość przepisów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1023 z 20 czerwca 2019 r. w sprawie ram restrukturyzacji zapobiegawczej, umorzenia długów i zakazów prowadzenia działalności oraz w sprawie środków zwiększających skuteczność postępowań dotyczących restrukturyzacji, niewypłacalności i umorzenia długów, a także zmieniającej dyrektywę (UE) 2017/1132 (dyrektywa o restrukturyzacji i upadłości), określaną jako dyrektywa drugiej szansy. Wpisuje się ona w politykę dotyczącą nowego podejścia do niewypłacalności polegającą na ratowaniu przedsiębiorstw. Celem tej dyrektywy jest zmniejszenie przeszkód w swobodzie przedsiębiorczości i swobodnym przepływie kapitału, wynikających z różnic w przepisach i procedurach państw członkowskich UE dotyczących niewypłacalności.

Pozostało 95% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?