„Oppenheimer” z pięcioma Złotymi Globami. Wielkim przegranym Martin Scorsese

Film Christophera Nolana został uznany za najlepszy film dramatyczny roku, w kategorii komedii zwyciężyły „Biedne istoty”

Publikacja: 08.01.2024 09:25

Christopger Nolan (na zdjęciu) odebrał Złotego Globa za reżyserię,

Christopger Nolan (na zdjęciu) odebrał Złotego Globa za reżyserię,

Foto: ROBYN BECK / AFP

„Oppenheimer” stał się wielkim zwycięzcą tegorocznej edycji Złotych Globów. Został uznany za najlepszy film dramatyczny roku, statuetki odebrali również: Christopger Nolan za reżyserię, Cillian Murphy za główną rolę męską, Robert Downey Jr za rolę drugoplanową oraz Ludvig Gorranson za muzykę. — Praca nad tym filmem była ogromnym przeżyciem — powiedziała producentka Emma Thomas dziękując całemu zespołowi, który przy „Oppenheimerze” pracował.

Za najlepszy film komediowy uznano „Biedne istoty” Yorgosa Lanthimosa, co było pewnym zaskoczeniem, bo niemal pewniakiem wydawała się tu „Barbie”. Jednak krytycy wybrali film znacznie bardziej wyrafinowany. Za najlepszy film nieangielskojęzyczny uznano „Anatomię upadku” Justine Triet. Francuska reżyserka, razem z Arthurem Hararim zostali też ogromnie zasłużenie nagrodzeni za najlepszy scenariusz.

Złote Globy. Krytycy nie docenili Martina Scorsese

Wielkim przegranym tej edycji Globów był Martin Scorsese. Jego „Czas krwawego księżyca” został uhonorowany tylko jedną statuetką – dla odtwórczyni głównej roli Lilly Gladstone. Sukces tej aktorki bardzo cieszy – to pierwsza artystka w dziejach tej nagrody rdzennego amerykańskiego pochodzenia, jej przodkowie pochodzą z plemienia Czarnych Stóp. Ale krytycy nie docenili ani pracy samego Scorsese, ani wielkiej roli Leonarda DiCaprio.  

Czytaj więcej

„Czas krwawego księżyca” nie oferuje katharsis

„Barbie”, która w kinach zarobiła blisko 1,5 mld dolarów, musiała zadowolić się dwoma statuetkami – za piosenkę „What Was I Made For?” Billie Eilish i Finneasa oraz w nowej kategorii wyróżniającej tytuły odnoszące sukcesy frekwencyjne w kinach. W tej ostatniej rywalizacji pokonała, co było pewnym zaskoczeniem, film „Taylor Swift: The Eras Tour”.

Za najlepszy obraz animowany uznano „The Boy and the Heron”. Wśród produkcji telewizyjnych wielkim zwycięzcą tej edycji Złotych Globów okazał się serial „Sukcesja”.

Czytaj więcej

Odrażający. Próżni. Bogaci. Dlaczego „Saltburn”, głośny film na Prime Video, zawodzi?

Po dwóch latach, w których Złote Globy były ignorowane przez środowisko i oskarżane o rasizm oraz niedostateczną reprezentację kobiet w gronie oceniających zarząd Hollywoodzkiego Stowarzyszenia Prasy Zagranicznej przyjął do liczącej 103 członków 21 nowych krytyków, a do głosowania zaprosił również krytyków ze świata, , m.in. zrzeszonych w Fipresci. I wydaje się, że w tym roku gala zaczęła odzyskiwać swój blask. Pojawili się na niej wielcy reżyserzy i znani aktorzy, była transmitowana na żywo przez telewizję CBS. Czy okaże się również ważnym prognostykiem przed konkurencją Oscarową – przekonamy się już niebawem. 

„Oppenheimer” stał się wielkim zwycięzcą tegorocznej edycji Złotych Globów. Został uznany za najlepszy film dramatyczny roku, statuetki odebrali również: Christopger Nolan za reżyserię, Cillian Murphy za główną rolę męską, Robert Downey Jr za rolę drugoplanową oraz Ludvig Gorranson za muzykę. — Praca nad tym filmem była ogromnym przeżyciem — powiedziała producentka Emma Thomas dziękując całemu zespołowi, który przy „Oppenheimerze” pracował.

Za najlepszy film komediowy uznano „Biedne istoty” Yorgosa Lanthimosa, co było pewnym zaskoczeniem, bo niemal pewniakiem wydawała się tu „Barbie”. Jednak krytycy wybrali film znacznie bardziej wyrafinowany. Za najlepszy film nieangielskojęzyczny uznano „Anatomię upadku” Justine Triet. Francuska reżyserka, razem z Arthurem Hararim zostali też ogromnie zasłużenie nagrodzeni za najlepszy scenariusz.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Film
Tajemnica zaginionego ciała Wandy Rutkiewicz na Millenium Docs Against Gravity
Film
Laureaci i laureatki MASTERCARD OFF CAMERA 2024
Film
Nie żyje aktor Bernard Hill. Miał 79 lat
Film
Mastercard OFF CAMERA: Kobiety wygrywają
Film
#DZIEŃ 8 i zapowiedź #DNIA 9: Rozmowy o tym, co ważne