Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii

W piątek, 13 grudnia, rozpoczął się ogólnopolski protest przed sklepami sieci Lidl. Kulminacja ma nastąpić w sobotę, z pikietą centralną w Warszawie. Demon...

Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł

Grupa sieci sklepów z odzieżą, obuwiem i wyposażeniem wnętrz ma plan na skokowy wzrost.

Co po elektrykach i koniakach

Padły pierwsze salwy w wojnie handlowej między Unią Europejską i Chinami. Pekin odpowiedział kaucjami na alkohol na nałożone przez Brukselę cła na samochod...

Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat

Koszt przygotowania tradycyjnych pierogów z kapustą i grzybami wraz z barszczem przed świętami jest w Polsce o 13 proc. wyższy niż rok temu. Tylko Brytyjcz...

Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?

W listopadzie ceny wzrosły o średnio 5,5 proc., ale wiele produktów kupowanych często właśnie na święta zdrożało aż w dwucyfrowym tempie. To nie tylko masł...

Wojna handlowa wpędza sklepy w długi

Sprzedawcy to tradycyjnie najbardziej zadłużona branża w Polsce, a obecnie są już pod kreską na ponad 2,4 mld zł. Koniunktura im zdecydowanie nie sprzyja,...

To będą drogie święta. I musimy się do tego przyzwyczaić

Wiele popularnych produktów drożało w ostatnich tygodniach w dwucyfrowym tempie. Rekordy zwyżek pobiły masło, czekolada i warzywa. Ceny nie spadły w żadnej...

Zalando chce przejąć konkurencyjny sklep internetowy

Platforma internetowa zamierza ogłosić publiczne wezwanie do wykupu 100 proc. kapitału zakładowego About You. Wyłożyć na to chce ok 1,1 mld euro.

Polacy ruszyli na luksusowe zakupy

W tym roku rynek tego typu produktów ma być warty już 55,6 mld zł, co oznacza wzrost o 24,6 proc. rdr. Największą jego część stanowią samochody, ale mocno...

Świat nadal handluje z Rosją. Które firmy są na liście wstydu?

Od czasu ataku Rosji na Ukrainę ponad tysiąc firm zerwało biznesowe kontakty z krajem agresora. Ale niemal tyle samo nadal prowadzi tam biznes.

Reklama
Reklama

Handel jest najbardziej zadłużoną branżą. Powodem wojna sieci dyskontów

Aż 2,4 z 10,2 mld zł długów firm przypada na handel. Wojna dyskontów pogłębia kłopoty tej branży.

Trudna walka o modę w skali XXL

Kończący się 2024 rok był dla spółek prowadzących sieci sklepów z odzieżą i obuwiem trudniejszy, niż się spodziewano. Ale rok 2025 może być jeszcze bardzie...

W sklepach na dobre zaczyna się świąteczne szaleństwo

Tegoroczne wydatki świąteczne mają być większe. Handlowcy bardzo mocno liczą na zapał Polaków do wydawania, zwłaszcza na prezenty. W końcu to kluczowy okre...

Polska firma w czołówce platform w Europie. W kraju rządzi, ale Shein i Temu rosną w siłę

Polska firma jest czwartą co do wielkości platformą marketplace w Europie pod względem udziału w ruchu internautów. Przegrywa jedynie z dwiema firmami z US...

Kultura bezkarności. Polacy przymykają oczy na sklepowe kradzieże

Choć policyjne statystyki wskazują na spadek liczby zgłoszeń tego typu przestępstw i wykroczeń, to zdaniem ekspertów jest wręcz odwrotnie. A na policję tra...

Amerykański koncern zmienia dostawców stali, mimo że ceł Trumpa jeszcze nie ma

Procter & Gamble dokonał przeglądu swojego łańcucha dostaw i zmienia dostawców stali wykorzystywanej do produkcji cienkich pasków stali nierdzewnej w popul...

Rosjanie zaszokowani cenami majonezu. To będą drogie święta

Władze rosyjskie negocjują z sieciami supermarketów, namawiając handlowców do obniżenia cen tradycyjnych produktów świątecznych — pisze „Moscow Times”. Bo...

Polacy szturmem ruszyli na zakupy. Czarny piatek zapowiada dobry sezon świąteczny

W Black Friday liczba transakcji wzrosła o 53 proc. w porównaniu z pozostałymi dniami listopada. Sprzedawcy online zanotowali obroty wyższe o 136 proc. Prz...

Jeszcze nie ma co grzebać polskiego konsumenta

Czy po deszczu pieniędzy dla pracowników wystrzeli nam konsumpcja prywatna – to był jeden z zakładów ekonomistów na 2024 r. Trzeci kwartał przyniósł rozcza...

Polacy tracą wiarę w swój konsumencki wpływ na zrównoważony rozwój

Już tylko co piąty z polskich konsumentów uważa, że ich decyzje zakupowe pozytywnie wpłyną zmiany na świecie. Za to coraz większe znaczenie przypisują dzia...

Reklama
Reklama