Najdłuższy staż ma Cyfra+, której operatorem jest spółka Canal+ Cyfrowy. Telewizja Canal+ działa w Polsce od 1994 r., a platforma cyfrowa od 1998 r. Cyfra ma dziś około miliona abonentów, zajmuje więc drugie miejsce pod względem użytkowników po Cyfrowym Polsacie.
Cyfra+ podkreśla w swojej strategii, że zależy jej nie tyle na ilości, ile na lojalności widzów. Według udostępnianych przez nią informacji, oglądają ją przeważnie kobiety i mężczyźni powyżej 30. roku życia z wykształceniem średnim i wyższym, o dochodach na ogół większych od przeciętnych. Jedna czwarta odbiorców mieszka w wielkich miastach, a ponad połowa w miejscowościach poniżej 50 tys. mieszkańców. Co trzeci abonent ma telewizor panoramiczny.
Cyfrowy Polsat wszedł na rynek w 2000 r. Trafił do masowego odbiorcy i zdobył najwyższą liczbę abonentów – 1,7 mln.
Najmłodsza cyfrowa telewizja „n”, przedstawiająca się jako telewizja nowej generacji, wystartowała przed rokiem. Należy do Grupy ITI Neovision i liczy obecnie 204 tys. abonentów. Rozwija się bardzo dynamicznie. Jest liderem zaawansowanej technologii (kanały o wysokiej rozdzielczości HD, High Definition, i dekodery HD z twardym dyskiem umożliwiającym nagrywanie), ale pozostałe platformy szybko ją w tej dziedzinie gonią. Od stycznia telewizja „n” przełamie monopol Cyfry+ na emisję kanałów HBO. Firma liczy, że w przyszłym roku zwiększy liczbę odbiorców do pół miliona i osiągnie wówczas rentowność.
To standard, że wszystkie cyfrowe telewizje oferują bogaty wybór niekodowanych kanałów satelitarnych. Każda po kilkaset.