CEPD NV, spółka należąca do Grupy Kapitałowej PGF SA zajmuje się wyłącznie biznesem na detalicznym rynku farmaceutycznym. Częścią hurtową biznesu zarządza tak jak do tej pory PGF SA. CEPD NV korzysta oczywiście z usług PGF SA, gdzie kupujemy większość produktów oferowanych naszym pacjentom oraz usługi logistyczne, polegające na magazynowaniu i dostarczeniu zakupionych przez nas towarów do aptek.
Połączenie dwóch hurtowników i aptek uczestniczących w ich programach lojalnościowych z naszego punktu widzenia nic nie zmienia. Działamy w segmencie detalicznym rynku farmaceutycznego, a oni w segmencie hurtowym. Ale obserwujemy ich poczynania, a w międzyczasie konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozwoju.
[b]Do tej pory jednak to PGF wyprzedzał swoimi posunięciami konkurencję, a nie obserwował ich kolejnych kroków. Strategię CEPD NV znamy od wielu miesięcy, ale nie słychać o realizacji jej zasadniczych założeń. Czy wreszcie zaskoczycie czymś rynek?[/b]
To, że dziennikarze o tym nie słyszą, nie znaczy, że nic się nie dzieje. Naszym celem nie jest zaskakiwanie rynku, tylko jak najlepsze świadczenie usług pacjentom odwiedzającym nasze apteki. Konsekwentnie realizujemy naszą strategię i dzięki temu już wyprzedzamy konkurencję. Jako pierwsi dokonaliśmy rozdziału działalności detalicznej i hurtowej na rynku farmaceutycznym po to, by skoncentrować się na potrzebach swoich klientów i profesjonalnie rozwijać biznes, tworząc wartość dla akcjonariuszy. CEPD NV i jej spółki działające w poszczególnych krajach są całkowicie zorientowane na potrzeby pacjentów. Staramy się jak najlepiej rozumieć ich potrzeby i sprawnie odpowiadać na szybko zmieniające się ich oczekiwania. O ile mi wiadomo, żadna z konkurencyjnych spółek czegoś takiego nie zrobiła. Apteki są klientami dla hurtowników. a spoiwem łączącym ich z aptekami jest program lojalnościowy. Żaden z konkurentów PGF SA nie stawia pacjenta w centrum swojego zainteresowania.
Zapowiadaliśmy, że będziemy coraz sprawniej i efektywniej zarządzać biznesem aptecznym i tak się dzieje. Polska spółka DOZ SA, która jeszcze przed lipcem ubiegłego roku była tylko operatorem programu lojalnościowego, teraz jest nowoczesną firmą zarządzającą nie tylko aptekami własnymi, ale także organizującą wsparcie biznesowe dla aptek prywatnych, które z nami współpracują. Warto wspomnieć też o naszym unikalnym portalu doz.pl oraz o aptece internetowej oferującej najtańsze leki na rynku. Nie mam złudzeń co do tego, że ten model, jako jedyny właściwie odpowiadający na potrzeby pacjentów, w przyszłości znajdzie naśladowców. Ale my wtedy znów będziemy krok do przodu.
[b]Dlaczego nie doszło do zapowiadanego na koniec ubiegłego roku podniesienia kapitału CEPD NV, dzięki któremu spółka miała uzyskać środki na przejęcia spółek aptecznych za granicą?[/b]