SKOK bezpieczniejszy od banku? Są wątpliwości

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie w związku z podejrzeniem wprowadzenia konsumentów w błąd przez SKOK-i. Chodzi o reklamę, w której SKOK-i przekonywały, że środki ulokowane w kasie są bezpieczniejsze niż w bankach

Publikacja: 09.06.2009 14:00

UOKiK zbada, czy prowadząc kampanię SKOK-i nie wprowadziły jej odbiorców w błąd.

Wątpliwości UOKiKu wzbudziła jedna z reklam SKOK-ów. Według urzędu zawierała ona sugestię, że kasy nie mogą ryzykownie inwestować pieniędzy swoich członków, bo zabraniają im tego przepisy i tzw. normy ostrożnościowe.

Wbrew temu co mogła sugerować reklama, prawo nie zabrania Krajowej Spółdzielczej Kasie Oszczędnościowo-Kredytowej lokowania wolnych środków w tak zwane ryzykowne instrumenty finansowe.

W materiałach reklamowych znalazła się sugestia, że Główny Urząd Statystyczny pozytywnie ocenił poziom bezpieczeństwa lokat w SKOK-ach. Zdaniem UOKiK, urząd statystyczny nie wydaje opinii na temat działalności instytucji finansowych, a udostępniane przez niego publikacje o charakterze statystycznym nie zawierają takiej oceny.

Jeśli okaże się, że kampania reklamowa wprowadziła klientów w błąd, szef urzędu może nakazać zaniechania takich praktyk oraz nałożyć na SKOK karę finansową w wysokości do 10 procent ubiegłorocznych przychodów.

Konsumenci, którzy uważają, że zostali wprowadzeni w błąd mogą skorzystać z pomocy rzeczników konsumenta. Bezpłatne porady udzielane są pod numerem infolinii 0 800 800 008.

[ramka][b]Reklamą wprowadzającą w błąd[/b] jest przekaz, który powoduje mylne wyobrażenie o produkcie lub usłudze. Pod jej wpływem konsument podejmuje decyzję, której by nie podjął mając wszystkie istotne informacje.[/ramka]

UOKiK zbada, czy prowadząc kampanię SKOK-i nie wprowadziły jej odbiorców w błąd.

Wątpliwości UOKiKu wzbudziła jedna z reklam SKOK-ów. Według urzędu zawierała ona sugestię, że kasy nie mogą ryzykownie inwestować pieniędzy swoich członków, bo zabraniają im tego przepisy i tzw. normy ostrożnościowe.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy