Pod koniec 2012 roku płatną telewizję subskrybowały 804 mln gospodarstw domowych na całym świecie ze 1,43 mld wszystkich –wynika z najnowszego raportu firmy Research and Markets.
Najwięcej nowych abonentów przybyło kablówkom, platformom satelitarnym i operatorom IPTV w rejonie Azji i Pacyfiku. Łącznie jest ich tam już 445 mln, o 40 mln więcej niż przed rokiem. Dojrzałe rynki, jak Ameryka Północna, gdzie liczba klientów zatrzymała się na niecałych 113 mln, nie rosły w ubiegłym roku.
Na rynkach bardziej rozwiniętych, jak USA, coraz wyraźniej widoczny jest trend polegający na przechodzeniu klientów płatnej telewizji do serwisów internetowych oferujących materiały filmowe i telewizyjne. Jak niedawno podał Nielsen, który zaczął za oceanem brać w badaniach pod uwagę domy bez telewizora, gospodarstw domowych bez dostępu do tradycyjnie pojmowanej telewizji jest obecnie w USA 5,01 mln – ponad dwukrotnie więcej niż w 2007 roku (wtedy ich 2,01 mln), czyli ok. 5 proc. wszystkich. Część klientów płatnej telewizji rezygnuje z umów, bo chce oszczędzać, ale część przyznaje, że ich zapotrzebowanie na materiały wideo zaspakajają serwisy w rodzaju Netfliksa i Hulu.