Z opublikowanego dzisiaj raportu reklamowego domu mediowego Starlink wynika, że między styczniem i marcem sektor telekomunikacyjny wydał na reklamy 140,4 mln zł, o 20,8 mln zł mniej niż przed rokiem. To oznacza, że wydatki telekomów nadal spadają (w całym 2013 roku wydatki na reklamę telekomów spadły w 2013 roku o 175 mln zł, całościowo wyniosły 875 mln zł; spadki wydatków w tym sektorze były wtedy jednym z głównych powodów spadku całego rynku).
Ogólne prognozy dla reklamowego rynku podane dziś przez Starlink były jednak optymistyczne. Firma podniosła swoje szacunki tegorocznej wartości reklamowego rynku. Według podanych dzisiaj, wydatki na reklamę w Polsce ma szansę na wzrost o 0,9-1,2 proc. To oznacza, że an koniec roku mógłby być wart maksymalnie 7,08 mld zł. Wcześniejsze prognozy Starlinka mówiły o spodziewanym niższym wzroście: o 0,5-0,9 proc. w stosunku do 2013 roku, gdy cały rynek reklamy netto był w Polsce wart niecałe 7 mld zł.
W samym I kwartale wydatki reklamowe w Polsce wyniosły 1,59 mld zł, o 0,9 proc. więcej niż przed rokiem w tym samym czasie.