Coraz więcej bankowych usług w Internecie

Banki poprawiają funkcjonalność swoich serwisów internetowych i udostępniają za ich pośrednictwem kolejne usługi

Publikacja: 31.05.2010 02:25

Coraz więcej bankowych usług w Internecie

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek Rys Ryszard Waniek

Ostatnio dwie instytucje wprowadziły nawet możliwość sprawdzenia historii kredytowej (z Biura Informacji Kredytowej) za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej. Na początku maja to rozwiązanie wprowadził Meritum Bank, a dwa tygodnie temu także Inteligo (internetowe ramię PKO BP).

Drogą elektroniczną można dokonać operacji, które wcześniej wymagały co najmniej jednej wizyty w oddziale.

W Banku Pocztowym, Meritum i BOŚ Banku klient nieposiadający rachunku osobistego może założyć lokatę przez Internet. – Jako potwierdzenie zawarcia umowy i założenia lokaty przesyłamy klientowi na podany we wniosku adres e-mail umowę podpisaną bezpiecznym podpisem elektronicznym – tłumaczy Bartosz Trzciński z Banku Pocztowego.

Poszerzenie zakresu do-stępnych usług planuje też Multibank, w którym już teraz można m.in. doładować komórkę przez serwis transakcyjny (po zalogowaniu do rachunku), kupić ubezpieczenie, realizować płatności w koszyku (wiele przelewów, jedna autoryzacja za pomocą jednego kodu SMS). – W połowie roku planujemy umożliwić otrzymywanie powiadomień SMS dotyczących operacji dokonywanych na rachunku bankowym. Klient będzie mógł zadecydować, czy chce być informowany o tym, że z rachunku zrealizowano płatność lub otrzymał przelew – mówi Łukasz Klig z Multibanku.

Banki stawiają też na rozwój bankowości mobilnej umożliwiającej wykonywanie operacji przez telefon komórkowy.

Na początku maja Bank Handlowy udostępnił system bankowości internetowej właśnie w wersji mobilnej, dostosowując swój internetowy system transakcyjny do przeglądarek telefonów komórkowych. Pionier bankowości mobilnej na polskim rynku Raiffeisen Bank kilka tygodni temu udostępnił aplikację mobilnego banku na kilkaset modeli popularnych telefonów (wcześniej było to możliwe tylko dla kilku).

Banki na coraz większą skalę wprowadzają też płatności bezstykowe (do transakcji na kwoty nieprzekraczające 50 zł). Od czerwca w BZ WBK będzie można kupić przez sklep internetowy zegarek, breloczek i naklejkę z wbudowanym chipem, dzięki czemu można będzie łatwiej płacić za drobne zakupy.

– Jesteśmy w trakcie wdrażania płatności za pomocą telefonów komórkowych dzięki temu, że na karcie SIM, która standardowo umiejscowiona jest w telefonie, znajdzie się aplikacja umożliwiająca płatności bezstykowe – tłumaczy Grzegorz Adamski z BZ WBK. Na razie ten produkt będzie testować 500-osobowa grupa klientów.

Ostatnio dwie instytucje wprowadziły nawet możliwość sprawdzenia historii kredytowej (z Biura Informacji Kredytowej) za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej. Na początku maja to rozwiązanie wprowadził Meritum Bank, a dwa tygodnie temu także Inteligo (internetowe ramię PKO BP).

Drogą elektroniczną można dokonać operacji, które wcześniej wymagały co najmniej jednej wizyty w oddziale.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem