Ostatnio dwie instytucje wprowadziły nawet możliwość sprawdzenia historii kredytowej (z Biura Informacji Kredytowej) za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej. Na początku maja to rozwiązanie wprowadził Meritum Bank, a dwa tygodnie temu także Inteligo (internetowe ramię PKO BP).
Drogą elektroniczną można dokonać operacji, które wcześniej wymagały co najmniej jednej wizyty w oddziale.
W Banku Pocztowym, Meritum i BOŚ Banku klient nieposiadający rachunku osobistego może założyć lokatę przez Internet. – Jako potwierdzenie zawarcia umowy i założenia lokaty przesyłamy klientowi na podany we wniosku adres e-mail umowę podpisaną bezpiecznym podpisem elektronicznym – tłumaczy Bartosz Trzciński z Banku Pocztowego.
Poszerzenie zakresu do-stępnych usług planuje też Multibank, w którym już teraz można m.in. doładować komórkę przez serwis transakcyjny (po zalogowaniu do rachunku), kupić ubezpieczenie, realizować płatności w koszyku (wiele przelewów, jedna autoryzacja za pomocą jednego kodu SMS). – W połowie roku planujemy umożliwić otrzymywanie powiadomień SMS dotyczących operacji dokonywanych na rachunku bankowym. Klient będzie mógł zadecydować, czy chce być informowany o tym, że z rachunku zrealizowano płatność lub otrzymał przelew – mówi Łukasz Klig z Multibanku.
Banki stawiają też na rozwój bankowości mobilnej umożliwiającej wykonywanie operacji przez telefon komórkowy.