Fiat to jeden z czołowych inwestorów zagranicznych i największych polskich eksporterów. W 19 należących do grupy spółkach pracuje kilkanaście tys. osób, z czego większość przy produkcji samochodów, silników, maszyn rolniczych i komponentów motoryzacyjnych. W ubiegłym roku wszystkie spółki odnotowały razem 11-procentowy wzrost obrotów, wielkość sprzedaży podskoczyła do ok. 28 mld zł. Tylko produkujący samochody Fiat Auto Poland wypracował 19,5 mld zł obrotu. Niewiele mniej niż cała grupa rok wcześniej.

W ubiegłym roku fabryka pobiła swój rekord – zakład opuściło 605,8 tys. samochodów, a lokomotywą tych wyników była panda. Wielkość produkcji tego modelu sięgnęła 300 tys. sztuk, o blisko 50 tys. więcej niż rok wcześniej. Fiat wyprodukował jeszcze ponad 176 tys. egz. modelu 500 oraz blisko 113 tys. fordów ka. Fabryce – paradoksalnie – pomógł kryzys w branży motoryzacyjnej, który zmusił rządy kilkunastu krajów europejskich do wprowadzenia dopłat złomowych, te zaś podbiły popyt na małe samochody, takie, jakie produkuje w Polsce Fiat.

W tym roku produkcja spadnie, choć kierownictwo Fiata zakłada utrzymanie jej na poziomie pół miliona sztuk. Przyszły rok jest niewiadomą, bo możliwy jest spadek popytu na pandę – nowa generacja tego najpopularniejszego auta koncernu będzie produkowana już we Włoszech. W przyszłym roku z taśm będzie zjeżdżać nowe auto – Lancia Ypsilon. Wartość tej inwestycji szacowana jest na blisko 1,4 mld zł. 

Fiat w Tychach to największa fabryka aut koncernu w Europie. To także zakład często nagradzany za jakość. W ubiegłym tygodniu produkowany w Polsce Fiat 500 okazał się najbardziej niezawodnym samochodem w grupie aut małych segmentu A i B – wynika z najnowszego raportu Niemieckiego Stowarzyszenia Nadzoru Technicznego GTU. Z kolei w 2009 roku w opinii niemieckiego automobilklubu ADAC najbardziej niezawodnym modelem na rynku samochodów małych został Fiat Panda.