Największa brytyjska sieć handlu detalicznego artykułami wyposażenia domu i dla majsterkowiczów osiągnęła złe wyniki po pół roku, bo jej filia zakupów w Internecie, Argos odczuła odpływ klientów o średnich i skromnych dochodach. Akcje sieci w Londynie staniały ponad 17 proc.
Home Retail, właściciel Argosu i Homebase, zmniejszył po sześciu miesiącach, do 27 sierpnia, zysk operacyjny do 28,3 mln funtów (44,3 mln dol.) z 94,7 mln rok wcześniej, bo w Argosie załamał się do 3,4 mln z 54,4 mln, a w Homebase zmalał do 29,9 mln z 46,2 mln. Obroty były też mniejsze, o 6 proc. – 2,57 mld funtów, bo spadła sprzedaż w Argosie.
Home Retail odczuwająca konkurencję supermarketów, sklepów specjalistycznych i elektronicznych podtrzymała częściową dywidendę 4,7 pensa, ale analitycy są pewni, że roczna będzie mniejsza. Zwłaszcza że prezes Terry Duddy nie dostrzega poprawy w najlepszym okresie dla handlu. Uważa, że rząd powinien pomóc w pobudzeniu spożycia.