Klienci pomagają tworzyć nowe produkty

Aktywny klient może otrzymać od banku ofertę współpracy przy tworzeniu i testowaniu nowych produktów

Aktualizacja: 30.01.2012 11:00 Publikacja: 30.01.2012 10:31

Klienci pomagają tworzyć nowe produkty

Foto: Flickr

Na coraz bardziej konkurencyjnym rynku banki próbują się wyróżnić nie tylko ciekawymi produktami. Część z nich w nietypowy sposób buduje relacje z klientami. mBank oraz Bank BPH powołały formalne rady klientów i konsultują z nimi zmiany w ofercie. Z kolei w BZ WBK działa Rzecznik Klientów.

Rada klientów mBanku, czyli mRada, funkcjonuje już od 2003 r. Kadencja mRady trwa dwa lata, a w jej skład wchodzi 12 członków, wybranych spośród klientów różnych segmentów. Rada funkcjonuje zarówno w przestrzeni wirtualnej - za pośrednictwem maili i dyskusji na forum - jak i rzeczywistej, podczas organizowanych spotkań. Zaproszenia do uczestnictwa w pracach tego organu kieruje bank.

- Kandydaci do mRady są wybierani za pośrednictwem głosowania wśród użytkowników forum internetowego banku, a także z grona mRadnych poprzedniej kadencji. Stawiamy na aktywnych użytkowników naszego forum, wyróżniających się wiedzą w zakresie produktów finansowych i chętnie angażujących się w życie banku – mówi Izabela Kwiatkowska z departamentu promocji mBanku, która koordynuje działania mRady.

Głównym celem działania mRady jest doradzanie w sprawach związanych z rozwojem oferty i działalności mBanku. mRadni mają dostęp do poufnych informacji związanych z planami banku, mają też pierwszeństwo w testowaniu nowych elementów oferty. Za swoją pracę członkowie mRady nie otrzymują wynagrodzenia.

Z kolei w BPH od grudnia ub.r. działa Rada Klientów Biznesowych. W jej skład wchodzi 50 przedsiębiorców z segmentu małych i średnich firm oraz korporacji, którzy doradzają bankowi społecznie. Kryterium ich doboru był przede wszystkim staż we współpracy z bankiem.

- Zakładamy, że najwięcej uwag i pomysłów zgłoszą nam klienci, którzy od lat współpracują z naszym bankiem i korzystają z szeregu produktów depozytowych, kredytowych, inwestycyjnych. Dlatego do Rady zaprosiliśmy ich właśnie według takiego klucza. Bank zamierza konsultować zarówno dostępną już ofertę, jak również produkty na etapie ich tworzenia – wyjaśnia Katarzyna Ewert z biura prasowego Banku BPH. Pierwsze spotkanie Rady, które odbyło się w Warszawie, było poświęcone nowej strategii pozycjonowania banku, oferice faktoringowej oraz nowej ofercie kredytowej. Kolejne mają być organizowane co kwartał.

Bank planuje też powołanie Rady Klientów Indywidualnych. Odbyło się już pilotażowe spotkanie klientów z regionu pomorskiego.

Na inny nietypowy sposób budowania relacji z klientami zdecydował się BZ WBK. Bank powołał instytycję Rzecznika Klienta. Pełni on przede wszystkim rolę dodatkowej instancji w procesie reklamacyjnym. Klient może odwołać się do Rzecznika, jeżeli jest niezadowolony z odpowiedzi na złożoną w banku reklamację.

Rzecznik przyjmuje też uwagi klientów niezadowolonych z produktów lub usług banku – z pominięciem standardowej procedury reklamacyjnej. Jak zapewnia Radosław Różycki z biura prasowego banku, Rzecznik spełnia jeszcze jedną rolę: na podstawie uwag otrzymywanych od klientów sam podejmuje działania poprawiające jakość świadczonych przez bank usług.

Na coraz bardziej konkurencyjnym rynku banki próbują się wyróżnić nie tylko ciekawymi produktami. Część z nich w nietypowy sposób buduje relacje z klientami. mBank oraz Bank BPH powołały formalne rady klientów i konsultują z nimi zmiany w ofercie. Z kolei w BZ WBK działa Rzecznik Klientów.

Rada klientów mBanku, czyli mRada, funkcjonuje już od 2003 r. Kadencja mRady trwa dwa lata, a w jej skład wchodzi 12 członków, wybranych spośród klientów różnych segmentów. Rada funkcjonuje zarówno w przestrzeni wirtualnej - za pośrednictwem maili i dyskusji na forum - jak i rzeczywistej, podczas organizowanych spotkań. Zaproszenia do uczestnictwa w pracach tego organu kieruje bank.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy