Reklama

2015 będzie dla banków trudniejszy

W nadchodzącym roku sektor czekają duże wyzwania

Publikacja: 29.12.2014 03:02

Po bardzo udanym 2014 roku banki odczują gorsze warunki już w pierwszych miesiącach nowego roku.

Po bardzo udanym 2014 roku banki odczują gorsze warunki już w pierwszych miesiącach nowego roku.

Foto: Bloomberg

Po bardzo udanym 2014 roku banki odczują gorsze warunki już w pierwszych miesiącach nowego roku. – Następny rok z pewnością będzie dużo trudniejszy, co nie znaczy, że będzie zły. Już na początku stycznia odczujemy wpłaty do Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, które zostały podniesione o prawie 100 proc., czeka nas też kolejna obniżka interchange, a od kwietnia zacznie obowiązywać rekomendacja U dotycząca bancassurance – wylicza Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP. Spadek interchange (prezydent podpisał już ustawę obniżającą prowizję pobieraną od transakcji bezgotówkowych kartą do 0,2–0,3 proc. z 0,5 proc.) oznacza mniejsze wpływy dla banków, a rekomendacja U zaostrza zasady, na jakich mogą one sprzedawać ubezpieczenia dołączane do produktów finansowych. Jednocześnie bankowcy podkreślają, że dotychczas nawet w trudniejszych warunkach ich instytucje radziły sobie nadzwyczaj dobrze.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Festiwal innowacji w Rzeszowie: szansa dla młodych i dla biznesu
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama