Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 02.06.2015 22:00 Publikacja: 02.06.2015 22:00
Biuletyn „Historii Sztuki”, 4/2014
Foto: Rzeczpospolita
Warto przeczytać najnowszy tom (nr 4/2014) Biuletynu Historii Sztuki wydawanego przez Instytut Sztuki PAN. W całości został poświęcony malarstwu Józefa Chełmońskiego. Opublikowano wyniki badań archiwalnych, które obaliły mit rynkowego sukcesu tego artysty w Ameryce pod koniec XIX wieku. Autorem analizy jest Tadeusz Matuszczak. Pod koniec XIX w. Chełmoński na kilka lat osiadł w Paryżu. Podjął współpracę z legendarnym marszandem sztuki Adolphem Goupilem (1806–1893). Dotychczas w Polsce powszechna była opinia, że Goupil zarzucił rynek amerykański obrazami naszego malarza i płacił mu rekordowo wysokie kwoty. Tadeusz Matuszczak przeanalizował księgi handlowe francuskiego marszanda. Okazuje się, że Chełmoński sprzedał niewiele obrazów. W dodatku dostawał za nie dość przeciętne wynagrodzenie.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
ORLEN, uwzględniając światowe trendy, stawia na nowoczesne technologie. Podejmuje współpracę ze start-upami, wdr...
W należących do grupy spółek DANONE w Polsce Zakładach Produkcyjnych Nutricia w Opolu uruchomiono pierwszy w kra...
Napędza gospodarkę i coraz częściej nadaje jej kierunek. Wyrósł z roli dostawcy i kształtuje technologiczną tran...
Tegoroczną, XVIII już, edycję konferencji Banku Gospodarstwa Krajowego dla jednostek samorządu terytorialnego po...
Kolejne trzy wyższe uczelnie i dwa resorty dołączyły do prac nad specjalnym raportem pt. „Bezpieczeństwo łańcuch...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas