Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 02.06.2015 22:00 Publikacja: 02.06.2015 22:00
Biuletyn „Historii Sztuki”, 4/2014
Foto: Rzeczpospolita
Warto przeczytać najnowszy tom (nr 4/2014) Biuletynu Historii Sztuki wydawanego przez Instytut Sztuki PAN. W całości został poświęcony malarstwu Józefa Chełmońskiego. Opublikowano wyniki badań archiwalnych, które obaliły mit rynkowego sukcesu tego artysty w Ameryce pod koniec XIX wieku. Autorem analizy jest Tadeusz Matuszczak. Pod koniec XIX w. Chełmoński na kilka lat osiadł w Paryżu. Podjął współpracę z legendarnym marszandem sztuki Adolphem Goupilem (1806–1893). Dotychczas w Polsce powszechna była opinia, że Goupil zarzucił rynek amerykański obrazami naszego malarza i płacił mu rekordowo wysokie kwoty. Tadeusz Matuszczak przeanalizował księgi handlowe francuskiego marszanda. Okazuje się, że Chełmoński sprzedał niewiele obrazów. W dodatku dostawał za nie dość przeciętne wynagrodzenie.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
29 września odbędzie się Gala Finałowa BraveCampu – jednego z najważniejszych wydarzeń na mapie akademickiej prz...
Według różnych badań, firmy – szczególnie małe i średnie – nadal nie wykorzystują w pełni możliwości, które dają...
Sztuczna inteligencja w modelu otwartoźródłowym może stanowić pomoc dla medyków, a także być wykorzystywana przy...
Zarządzanie finansami osobistymi to sztuka balansowania między bieżącymi potrzebami a przyszłymi celami. Coraz c...
Coraz więcej firm świadomie inwestuje w jakość, nie tylko swoich produktów i usług, ale też w standardy współpra...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas