Dzięki dobrej sytuacji na rynku pracy konsumenci są skłonni zwiększać wydatki nie tylko na towary codziennej potrzeby, ale także dobra trwałego użytku. Znajduje to potwierdzenie w rosnącej sprzedaży samochodów w Europie Środkowo-Wschodniej zarówno przez klientów indywidualnych, jak również przedsiębiorstwa.
Dla sektora motoryzacyjnego, w tym zakładów produkcyjnych w Polsce, popyt z regionu Europy Środkowo-Wschodniej nie jest jednak kluczowy. W 2016 roku na wszystkich rynkach naszego regionu sprzedano niecałe 1,2 mln nowych samochodów osobowych, podczas gdy sprzedaż we Włoszech przekroczyła 1,8 mln pojazdów, we Francji było to ponad 2 mln, w Wielkiej Brytanii 2,6 mln, a w Niemczech niemalże 3,4 mln. Tym samym sektor motoryzacyjny w Polsce w dużym stopniu zależny jest od popytu zagranicznego, zwłaszcza z Europy Zachodniej. Znajduje to odzwierciedlenie w danych statystycznych, które potwierdzają, że większość produkcji kierowana jest na eksport.