Reklama

Transfer informacji o obywatelu będzie inaczej wyglądał niż dotąd

Po wyroku TSUE przekazywanie danych osobowych z Europy do podmiotów w USA, które jako podstawę prawną wykorzystywały Tarczę Prywatności, powinny zostać wstrzymane.

Aktualizacja: 22.07.2020 08:45 Publikacja: 22.07.2020 07:38

Transfer informacji o obywatelu będzie inaczej wyglądał niż dotąd

Foto: Adobe Stock

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej 16 lipca 2020 r. wydał długo oczekiwany wyrok w tzw. sprawie Schrems II, dotyczącej transferów danych osobowych poza Europę, unieważniając Tarczę Bezpieczeństwa (Privacy Shield) będącą główną podstawą transferów do USA, równocześnie zachowując ważność decyzji o klauzulach modelowych. Jednak jest w tym wyroku ukryty haczyk.

Czytaj także: Dane osobowe - TSUE: nieważna decyzja ws. Tarczy Prywatności UE - USA

Pozostało jeszcze 93% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Prawne
Jakub Sewerynik: O starszych braciach, czyli mury rosną
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Internet i prawo autorskie
Internetowe filmiki z dzikimi zwierzętami i ludźmi mogą być bardzo niebezpieczne
Służby mundurowe
W 2026 roku wojsko wezwie nawet 235 tys. osób. Kto jest na liście?
Nieruchomości
Będą ważne zmiany w prawie budowlanym? „Żółta kartka” zamiast blokady inwestycji
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Podatki
Ojciec zarządza pensją córki - co z podatkiem?
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama