Naczelny Sąd Administracyjny orzekał w sprawie McDonald's już dwukrotnie. Teraz ponownie odesłał firmę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie (I OSK 1938/12). Ten zajmie się nią już po raz trzeci.
Sprawa jest ważna. Na rozstrzygnięcie czekają przedsiębiorcy, którzy – stosując różne formy promocji – mają interes w tym, aby były one wykorzystywane zgodnie z ich celem.
W akcji promocyjnej spółka McDonald's wydawała tzw. karty rabatowe na okaziciela. Dostawali je pracownicy biur i restauracji należących do korporacji działający na zasadzie franczyzy oraz partnerzy handlowi. Upoważniały one do nabywania w sieci McDonald's określonych produktów z bonifikatą. Firma zastrzegła, że karty są jej własnością i nie podlegają obrotowi. Uczestnicy akcji promocyjnej zobowiązali się do przestrzegania regulaminu promocji, w szczególności do ich niezbywania.
Mimo to karty znalazły się w serwisie Allegro. Były wystawiane oddzielnie lub jako koperta z dodatkiem darmowego bonu, co pozwalało omijać zakaz sprzedaży.
Od lat na wyrok sądu czekają przedsiębiorcy prowadzący akcje promocyjne