Ceny szaleją, a Polacy zaczynają oszczędzać

Już 60 proc. badanych planuje mniej wydawać na produkty spożywcze, a ok 70 proc. na produkty w takich kategoriach jak kosmetyka i chemia gospodarcza.

Publikacja: 02.05.2022 10:33

Ceny szaleją, a Polacy zaczynają oszczędzać

Foto: Adobe Stock

Na nastroje Polaków silnie wpływa wojna, ale także sytuacja gospodarcza w kraju, głównie wysoka inflacja. 34 proc. martwi się o rosnące ceny produktów spożywczych, 22 proc. o rosnące koszty mediów - wynika z badania NielsenIQ Shopper Trends 2022. Zdecydowanie wpływa to na zmniejszoną skłonność do wydawania pieniędzy, tylko 26 proc. Polaków deklaruje, że jest to dobry czas na wydawanie pieniędzy.

W efekcie 60 proc. planuje oszczędzać na kategoriach spożywczych, jeszcze więcej, bo ok. 70 proc. na kategoriach kosmetycznych i chemii gospodarczej. - To odsetki najwyższe od lat, znacznie wyższe niż w momencie wybuchu pandemii i w czasie jej trwania. Wyraźnie widać więc, że obecny kryzys silniej niż poprzedni będzie wpływał na decyzje kupujących.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Dane gospodarcze
PMI dla polskiego przemysłu w dół. Optymizm w branży dawno tak nie tąpnął
Dane gospodarcze
Wojna celna poprawia atrakcyjność Polski. Skok inwestycji
Dane gospodarcze
Gospodarka USA gwałtownie zwalnia w związku z cłami Donalda Trumpa
Dane gospodarcze
Jaka jest naprawdę inflacja w Rosji? Obywatele nie wierzą statystykom
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Dane gospodarcze
PKB strefy euro wzrósł o 0,4 proc. Niemcy zaskoczyły
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne