Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 14:51 Publikacja: 02.05.2022 10:33
Foto: Adobe Stock
Na nastroje Polaków silnie wpływa wojna, ale także sytuacja gospodarcza w kraju, głównie wysoka inflacja. 34 proc. martwi się o rosnące ceny produktów spożywczych, 22 proc. o rosnące koszty mediów - wynika z badania NielsenIQ Shopper Trends 2022. Zdecydowanie wpływa to na zmniejszoną skłonność do wydawania pieniędzy, tylko 26 proc. Polaków deklaruje, że jest to dobry czas na wydawanie pieniędzy.
W efekcie 60 proc. planuje oszczędzać na kategoriach spożywczych, jeszcze więcej, bo ok. 70 proc. na kategoriach kosmetycznych i chemii gospodarczej. - To odsetki najwyższe od lat, znacznie wyższe niż w momencie wybuchu pandemii i w czasie jej trwania. Wyraźnie widać więc, że obecny kryzys silniej niż poprzedni będzie wpływał na decyzje kupujących.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lipcu 2025 r. wzrosła o 4,8 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięczny...
Jerome Powell, prezes Fedu, zasugerował podczas przemówienia na sympozjum w Jackson Hole, że nadszedł czas na ew...
Produkcja sprzedana przemysłu wzrosła w lipcu 2025 roku o 2,9 proc. względem tego samego miesiąca rok temu (kied...
W lipcu 2025 r. inflacja po wyłączeniu cen żywności i energii wyniosła 3,3 proc. licząc rok do roku – podał w po...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Fed obniży stopy procentowe we wrześniu i jeszcze raz w tym roku – uważa większość ekonomistów ankietowanych prz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas