Od 1991 roku Żywiec zainwestował w sumie ponad 2 mld zł. Spółka zmodernizowała m.in. browar w Żywcu, który jest największym zakładem w grupie. Produkuje tam 5 mln hl piwa rocznie.
Udziały Żywca w eksporcie piwa z Polski stanowią niecałe 2 proc. Jego produkty trafiają głównie tam, gdzie jest liczna Polonia, m.in. do Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.
W ubiegłorocznym rankingu „Rz” Warka, jedna z najchętniej kupowanych marek Żywca (zajmuje czwarte miejsce na polskim rynku piwa), wyceniona została na 464,6 mln zł. Dało jej to 24. pozycję. Natomiast flagowa marka grupy – Żywiec – warta około 458 mln zł, znalazła się na szóstej pozycji. Natomiast najpopularniejszą marką produkowaną przez Żywiec jest Tatra – zajmuje trzecie miejsce.
Żywiec wycenia swoje marki na łącznie 1,56 mld zł. W październiku 2009 r. zarejestrował spółkę Brandhouse Żywiec Sprzedaż i Dystrybucja. Jej głównym zadaniem jest zarządzanie markami grupy. Oprócz Warki i Żywca produkuje także m.in. piwa Freeq, Tatra, Strong, Kujawiak, Królewskie i Specjal. W swojej ofercie ma również międzynarodowe piwa Heineken i Desperados. W 2005 r. z powodu spadającej popularności piw mocnych Żywiec wycofał z rynku kilka marek regionalnych, m.in. Heweliusza i EB. To ostatnie pod koniec lat 90. XX wieku było jednym z najpopularniejszych piw w Polsce.
W 2008 r. w grupie Żywiec pracowało ok. 1,4 tys. osób (nieco ponad 6,3 tys. w grupie kapitałowej). Jej przychody wyniosły wówczas blisko 2,97 mld zł. Były o niemal 20 proc. wyższe niż w 2007 r., a nieco ponad 33 proc. w porównaniu z 2006 r. Zysk netto Żywca spadł do nieco ponad 381 mln zł, z prawie 392 mln zł w 2007 r.
Tak jak cała branża piwna Żywiec odczuwa skutki podwyżki akcyzy oraz kryzysu. W pierwszej połowie 2009 r. sprzedał 6 mln hl piwa, o około 12 proc. mniej niż w pierwszym półroczu 2008 r. W tym samym czasie łączna sprzedaż piwa w Polsce zmniejszyła się o 12,5 proc.