Reklama
Rozwiń
Reklama

Prezes H&M daje do zrozumienia, że świadomi konsumenci szkodzą gospodarce

Moda na ekologiczne podejście do konsumpcji zdaniem prezesa odzieżowego giganta zagraża miejscom pracy.

Aktualizacja: 29.10.2019 13:14 Publikacja: 29.10.2019 13:07

Prezes H&M Karl-Johan Persson

Prezes H&M Karl-Johan Persson

Foto: www.hm.com

„Taktyka zawstydzania” odnosiła się dotychczas raczej do podróży lotniczych, które są formą transportu zbiorowego przypuszczalnie najbardziej szkodzącą środowisku naturalnemu. Jednak moda na świadome ograniczanie konsumpcji w celu ochrony naszej planety przenosi się także na inne zachowania konsumentów i przekłada na niższe zyski tych firm, które bazują na częstych zakupach.

Zdaniem Karla-Johana Perssona, 44-letniego dyrektora generalnego H&M (i syna założyciela), branża odzieżowa staje się ofiarą wytykania zachowań przyczyniających się do kryzysu klimatycznego. Wiele protestów, których symbolem stała się Greta Thunberg, sprowadza się do promowania praktyk ograniczania konsumpcji.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
HP w ciągu trzech lat zwolni około 6000 pracowników. Stawia na sztuczną inteligencję
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Materiał Promocyjny
Monopol nie jest rozwiązaniem, tylko problemem
Biznes
Plan pokojowy Ukrainy, umowa Mercosur i spadek Polski w rankingu innowacji
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Biznes
Gdańsk jest dla nas kluczowy
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama