fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Sieć sklepów COS wypuściła nową kolekcję z niesprzedanych ubrań

www.cosstores.com
Marka odzieżowa COS, należąca do grupy H&M, zaskoczyła klientów nowym pomysłem - stworzyła limitowaną kolekcję z niesprzedanych, wadliwych lub zwróconych przez klientów ubrań.

Kolejne firmy odzieżowe przyłączają się do ekologicznych trendów, rezygnując między innymi z naturalnych skór i futer, redukując zużycie plastiku czy zachęcając klientów do kupowania używanych ubrań. To ostatnie stanowi szczególne wyzwanie w dobie szybkiego stylu życia i częstego kupowania nowej odzieży, a następnie wyrzucania jej do kosza. Jest to duży problem, co codziennie na wysypiska śmieci trafiają ogromne ilości zużytych ubrań i obuwia, które płonąc zanieczyszczają środowisko naturalne.

Czytaj także: Reserved rezygnuje z plastiku 

Zachęcanie konsumentów do zakupów w second-handach może jednak nie wystarczyć, tym bardziej w segmencie bardziej wymagających klientów z zasobnymi portfelami. Sieć sklepów COS, należąca do szwedzkiej grupy H&M, znalazła na to sposób - postanowiła stworzyć zupełnie nową kolekcję… ze starych ubrań, w tym tych, które się nie sprzedały, miały wady lub zostały zwrócone przez klientów.

Ta wyjątkowa kolekcja o nazwie The Restore Collection powstała we współpracy z amerykańską firmą The Renewal Workshop, która zajmuje się recyklingiem i upcyklingiem odzieży. Upcykling polega właśnie na przetwarzaniu wtórnym odpadów tak, by powstały z nich produkty o wyższej wartości (w przeciwieństwie do koncepcji downcyklingu).

Nowa kolekcja COS powstała więc na zasadzie przetworzenia starych ubrań na nowe, by stworzyć odzież jeszcze lepszej jakości. Zebrane tekstylia zostały najpierw dokładnie oczyszczone, odkażone i naprawione przy zastosowaniu bezwodnej technologii The Renewal Workshop, dzięki czemu ograniczono zużycie wody. Następnie przerobiono je na nowe ubrania modne w tegorocznym sezonie jesienno-zimowym.

Czytaj także: Martensy przeżywają odrodzenie. Wszystko dzięki „wegańskiej” kolekcji  

Sieć sklepów COS traktuje tę limitowaną kolekcję na razie jako testowanie nowego modelu związanego z gospodarką obiegu zamkniętego. Ubrania z upcyklingu zostały wprowadzone do sprzedaży 4 września 2019 r. tylko w trzech sklepach w Niemczech, Holandii i Szwecji. Jeśli zyskają zainteresowanie klientów, marka planuje rozszerzyć kolekcję o inne lokalizacje.

Założona w 2007 r. marka COS (skrót od Collection Of Style) ma już ponad 250 sklepów w ponad 40 krajach na świecie, w tym w Polsce. Sieć sklepów celuje w bardziej wymagających klientów, sprzedając ubrania wyższej jakości i w wyższych cenach niż popularny H&M. Są one skierowane dla wszystkich - kobiet, mężczyzn i dzieci. 

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA