- Materiał powstał we współpracy z e-Kiosk
Sposób funkcjonowania wielu ludzi i przedsiębiorstw w wyniku epidemii zmienił się tak mocno, że bez wzmożonych działań związanych z digitalizacją trudno będzie odpowiedzieć na nowe trendy w tym odmienionym świecie. O sporych wyzwaniach i zagrożeniach, ale również wyjątkowych szansach, jakie się pojawiły przed wieloma firmami w efekcie pandemii, mówili uczestnicy wtorkowej konferencji „Cyfrowa gospodarka – ewolucja, czy rewolucja po COVID-19".
Eksperci nie mają wątpliwości, że obecny kryzys dla wielu sektorów okazał się motorem głębokich zmian, wymuszonych m.in. początkowym zaskoczeniem i paniką związanymi z koronawirusem, a także powszechną izolacją, czy zdalną pracą. Ów stan rzeczy wpłynął choćby na media - wydawcy prasowi, z uwagi np. na ograniczone możliwości dystrybucji wydań papierowych, niemal z dnia na dzień musieli skoncentrować swoje główne działania na e-commerce.
Transformacja w mediach
Epidemia spowodowała skokowy wzrost sprzedaży elektronicznych wydań prasy, napędzany przez wzmożone zainteresowanie informacjami podczas kwarantanny, z drugiej zaś uzmysłowiła wydawcom jak istotną kwestią jest konieczność przyspieszenia procesu transformacji cyfrowej oferowanych treści.
- W ostatnim okresie znacząco wzrosło zainteresowanie digitalizacją u wydawców, którzy wcześniej nie widzieli potencjału w kanale e-commerce. Dotąd wprowadzaliśmy do naszej oferty kilkadziesiąt tytułów rocznie, w ostatnim czasie wprowadzamy nawet kilkadziesiąt tytułów miesięcznie – mówi Łukasz Piela, prezes zarządu e-Kiosk S.A.