- Oferta stanowić będzie okazję zarówno dla krajowych, jak i zagranicznych inwestorów do zainwestowania w CANAL+ Polska (...). Spodziewamy się, że wraz z dalszym rozwojem polskiej gospodarki i rosnącym popytem na usługi rozrywkowe wśród gospodarstw domowych rosnąć będzie również zapotrzebowanie na usługi płatnej telewizji z segmentu premium – komentuje, cytowana w komunikacie, prezes Edyta Sadowska.

Wiadomo już, że oferta obejmie wyłącznie istniejące akcje, będące w posiadaniu dwóch akcjonariuszy - TVN Media oraz Liberty Global Ventures Holding. Zamierzają oni spieniężyć swoje dotychczasowe pakiety. Groupe CANAL+ posiada obecnie ok. 51 proc. kapitału spółki, TVN Media około 32 proc., a Liberty Global pozostałe około 17 proc. Poinformowano, że Groupe Canal+ nie planuje sprzedaży akcji w ramach oferty.

"Spółka oczekuje, że Groupe Canal+ będzie nadal sprawować bezpośrednią kontrolę nad spółką, a tym samym, że Vivendi SE pozostanie ostatecznym podmiotem dominującym oraz ostatecznym akcjonariuszem sprawującym kontrolę nad spółką" – czytamy w komunikacie.

Planowana transakcja będzie się składać z oferty publicznej skierowanej do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych w Polsce, jak również z oferty na rzecz kwalifikowanych nabywców instytucjonalnych w Stanach Zjednoczonych.

Po IPO Groupe CANAL+ i akcjonariuszy sprzedających obowiązywać będzie lockup na sprzedaż pozostałych akcji.

Rolę globalnych współkoordynatorów i współzarządzających księgą popytu będą pełnić BofA Securities i J.P. Morgan Securities, a rolę współprowadzącego księgę popytu i firmy inwestycyjnej – Santander Biuro Maklerskie.

Spółka podała wyniki za ostatnie lata. W 2019 r. jej przychody ze sprzedaży wyniosły 2,3 mld zł wobec 2,15 mld zł w 2017 r. Z kolei EBITDA wzrosła do 364,2 mln zł w 2019 r. z 314,8 mln zł w 2017 r.

Spółka może pochwalić się silną konwersją gotówki. Zamierza płacić dywidendę w wysokości 75 proc. skonsolidowanego skorygowanego zysku netto. Pierwsza dywidenda ma zostać wypłacona do połowy 2021 r. ze skonsolidowanego skorygowanego zysku netto za rok obrotowy 2020.

Prospekt emisyjny Canal+ Polska trafił do KNF kilka miesięcy temu.

Autopromocja
Podwajamy subskrypcje

Kup kwartalną e‑prenumeratę, a my przedłużymy okres Twojej subskrypcji

KUP TERAZ

Konrad Księżopolski, szef działu analiz Haitong Banku

"Czy będzie to ciekawa oferta? To będzie zależało m.in. od tego co spółka pokaże w prospekcie emisyjnym, jakie ma dynamiki wyników, na co można liczyć w najbliższych latach. Informacja o 75-proc. dywidendzie powinna być oceniona pozytywnie przez inwestorów, zwłaszcza w obecnych czasach niskich stop procentowych. Na razie nie wiadomo jeszcze jaka będzie wartość IPO, ale spółka już podała, że oczekuje zainteresowania z kraju jak i zagranicy. Należy więc należy zakładać że będzie to już spora oferta jak na warunki GPW - chociaż po niedawnym debiucie Allegro, wszystkie oferty teraz będą wydawać się małe."