Ofensywę w Polsce szykuje też koncern Columbia Sportswear Co. – dowiedziała się „Rz”. Amerykańska firma znana z produkcji odzieży i obuwia sportowego stawia na rozwój dystrybucji w naszym kraju.
– Do końca roku chcemy nawiązać współpracę z 60 sklepami, będziemy też inwestowali w stoiska firmowe. Najważniejsze dla nas jest budowanie pozycji marki na polskim rynku – mówi „Rz” Rafał Tyszkiewicz, Country Manager Columbia Sportswear Poland.
Koncern działa już w ponad 100 krajach, zatrudnia 3,2 tys. osób, a jego ubiegłoroczne przychody przekroczyły 1,3 mld dol. przy 95 mln dol. zysku netto.
[wyimek]4,5 mld euro Polacy wydadzą w tym roku tylko na odzież i buty – wynika z badań Euromonitora[/wyimek]
To niejedyna firma, która w prawdopodobnie najgorszym dla branży od wielu lat roku planuje w Polsce inwestycje. Sieć Żabka, która ma już ponad 2 tys. sklepów osiedlowych, zaczyna otwierać sklepy delikatesowe Freshmarket. O planach wejścia nowej sieci pisaliśmy już w „Rz” w 2008 r. Dziś wiadomo, że w 2009 r. powstanie ok. 15 obiektów, a plan na przyszły rok zakłada kolejnych 50.