Klienci rezygnują z marki przy zakupach FMCG

Unilever, drugi na świecie producent dóbr szybko zbywalnych zanotował w I kwartale spadek zysku o 45 proc.

Publikacja: 07.05.2009 15:10

Klienci rezygnują z marki przy zakupach FMCG

Foto: Fotorzepa, Jak Jakub Ostałowski

Konsumenci w zachodniej Europie szukają alternatywy do markowych produktów codziennego użytku.

Zysk netto spółki produkującej artykuły żywnościowe, środki czystości i higieny osobistej spadł z z 1,3 mld do 731 mln euro przed rokiem. Analitycy spodziewali się 789 mln. Łączna sprzedaż spadła w I kwartale z 7,2 do 4,8 proc. i jest mimo wszystko wyższa od prognoz analityków na poziomie 3,1 proc.

Prezes Paul Polman, który sprawuje obowiązki od stycznia skupił się na zwiększeniu sprzedaży produktów takich marek jak majonezy Hellmann’s i masło orzechowe Skippy. Najpoważniejsi konkurenci Unilevera na rynku żywności, czyli Nestle i Danone także zanotowali w poprzednim kwartale spadek sprzedaży.

Główne marki Unilevera to Rama, Algida, Knorr, Lipton, Coccolino, Domestos, Axe, Dove, Lux, Rexona, Signal, Timotei. Spółka zatrudnia 174 tysiące osób.

Kurs akcji rośnie w Amsterdamie (ok. 8 proc.) i Londynie (ok. 10 proc.).

[i]FMCG: Fast Moving Consumer Goods[/i]

Konsumenci w zachodniej Europie szukają alternatywy do markowych produktów codziennego użytku.

Zysk netto spółki produkującej artykuły żywnościowe, środki czystości i higieny osobistej spadł z z 1,3 mld do 731 mln euro przed rokiem. Analitycy spodziewali się 789 mln. Łączna sprzedaż spadła w I kwartale z 7,2 do 4,8 proc. i jest mimo wszystko wyższa od prognoz analityków na poziomie 3,1 proc.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?