Jak podał koncern w komunikacie jego zysk w ub.r. mimo kryzysu obserwowanego zwłaszcza na rynku amerykańskim, ciągle strategicznym dla Wal-Marta - wzrósł 7,4 proc. do 14,9 mld dol. zaś przychody netto wzrosły 1 proc. do ponad 405 mld dol.
W ostatnim kwartale kończącym się 31 stycznia zysk wzrósł 22,2 proc. do 4,63 mld dol. zaś sprzedaż 4,5 proc. do 113,65 mld dol.
W przypadku Wal-Marta opłaciła się taktyka wręcz morderczego obniżania cen - posezonowe wyprzedaże ruszyły w jego sklepach jeszcze przed świętami, co zmusiło konkurencję do podobnego ruchu. Jednak firma jest ciągle daleka od optymizmu - sprzedaż w jego amerykańskich sklepach działających od co najmniej roku spadła 1,6 proc. Firma zapowiedziała też zwolnienie 11,2 tys. pracowników ze swojej spółki Sam's Club, prowadzącej 600 hurtowni samoobsługowych.