Należąca do koncernu Pernod Ricard, właściciela Wyborowej SA, marka Absolut jest na razie drugą najpopularniejszą wódką importowaną w Polsce. Na koniec 2010 r. jej udziały w tym segmencie rynku zbliżały się do 20 proc. W całym rynku wódki ta jedna z najpopularniejszych wódek ma jednak zalewie ok. 1 proc.

- Jesteśmy pewni, że doprowadzimy markę Absolut do należnej jej pozycji lidera także w Polsce.  Aby to osiągnąć, staramy się wzmacniać markę we wszystkich obszarach - mówi Lidia Kłosowska dyrektor do spraw komunikacji w Wyborowej SA.

Na pierwszy ogień ma pójść segment drogich wódek z importu. - Zamierzamy m.in. odbierać udziały mniejszym markom oraz oczywiście stopniowo pokonując obecnego lidera - zapowiada Kłosowska.

Obecnie najpopularniejszą u nas wódką z importu jest Finlandia produkowana przez firmę Brown-Forman. Jej udziały w tym segmencie wynoszą ok. 60 proc. Natomiast w całym rynku przypada na nią ok. 3 proc.

Dotychczas zagraniczne wódki zdobyły w sumie ok. 5 proc. polskiego rynku wódki pod względem wielkości sprzedaży i ok. 7 proc. pod względem jej wartości. Reszta rynku wartego ok. 12 mld zł przypada na polskie produkty. Na czele stoi marka Czysta de Luxe produkowana przez Stock Spirits, lidera branży.