— Sprzedaż słonych przekąsek będzie w Polsce nadal rosnąć, ponieważ ich spożycie jest nadal niższe niż w wielu krajach europejskich — mówi Paweł Chrościcki, dyrektor generalny odpowiadający w PepsiCo za segment przekąsek, do którego należy Frito Lay. Firma ta jest liderem polskiego rynku przekąsek. Należy do niej m.in. marka Lay's.
Euromonitor International szacuje, że w 2010 r. przeciętny Polak zjadł 0,8 kg chipsów i chrupek. Do 2015 r. ich spożycie per capita urośnie u nas do poziomu 0,9 kg. Tymczasem na statystycznego Brytyjczyka przypadło w ubiegłym roku 2,5 kg chipsów i chrupek (w 2015 r. będzie to 2,6 kg). Jeszcze więcej zjadają ich Holendrzy: 2,8 kg w 2010 r. i 3 kg w 2015 r.
Według Eurmonitora w 2011 r. wydamy na przekąski – łącznie słone i słodkie — 627,5 mln euro (nieco ponad 2,5 mld zł). Do 2015 r. wartość ich sprzedaży urośnie do 734,3 mln euro.
Popyt na przekąski napędzać będzie także zmiana stylu życia. — Jesteśmy coraz bardziej zamożni, ale mamy coraz mniej czasu. Dlatego jesteśmy gotowi płacić za produkty gotowe do spożycia i łatwe w użyciu — uważa Paweł Chrościcki.
W ubiegłym roku Frito Lay zanotował jednocyfrowy wzrost sprzedaży. — Zakładamy, że tempo, w jakim będą rosły w tym roku nasze przychody będzie szybsze niż w 2010 roku — mówi Chrościcki.