Reklama
Rozwiń

Linie lotnicze z Mozambiku na czarnej liście Brukseli

Komisja Europejska zaktualizowała listę przewoźników lotniczych, którzy nie mają zakaz pokazywania się na europejskich lotniskach

Publikacja: 20.04.2011 17:51

Linie lotnicze z Mozambiku na czarnej liście Brukseli

Foto: Bloomberg

Zgodą na lądowanie w portach lotniczych UE dostały cztery linie indonezyjskie i jeden Ukraiński.

Zakaz wykonywania lotów do i z portów unijnych dotyczy przewoźników, którzy nie spełniają wymogów bezpieczeństwa nakładanych przez Wspólnotę. Przy kolejnej aktualizacji, linię które poprawią warunki bezpieczeństwa są z „czarnej listy" usuwane. Przy kolejnej, 17. już aktualizacji wykreślono m.in. czterech przewoźników towarowych z Indonezji oraz jednego przewoźnika z Ukrainy, którzy skutecznie uporali się z zarzucanymi im niedociągnięciami w zakresie bezpieczeństwa.

Wrócili do łask

Ostatnia, 17 już aktualizacja zniosła obowiązujący zakaz wykonywania przewozów dotyczący czterech towarowych przewoźników z Indonezji: Cardig Air, Republic Express, Asia Link i Air Maleo. To efekt podjęci przez władze indonezyjskie kroków w celu zagwarantowania bezpieczeństwa działalności przewoźników. Ograniczenia nałożone uprzednio na ukraińskiego przewoźnika UMAir również zostały zdjęte. Władze Angoli, Kambodży, Kazachstanu i Kirgistanu wciąż zdwajają wysiłki na rzecz wdrożenia międzynarodowych norm bezpieczeństwa. Dzięki tym staraniom można było już usunąć z „czarnej listy" pewne przedsiębiorstwa, które wycofały się już z rynku zarobkowych przewozów lotniczych.

— Komisja jest gotowa do współpracy z administracją zainteresowanych krajów, gdzie wykryto luki w bezpieczeństwie, w dążeniu do jak najszybszego i jak najsprawniejszego usunięcia niedociągnięć. Do tego czasu, bezpieczeństwo to absolutny priorytet. Nie możemy sobie pozwolić na żadne kompromisy. Gdy mamy dowody potwierdzające, że przewoźnicy lotniczy – czy to w UE, czy poza nią – nie działają w pełni bezpiecznie, musimy działać, aby zapewnić wyeliminowanie wszelkich zagrożeń dla bezpieczeństwa — mówi Siim Kallas, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej odpowiedzialny za transport.

Zakaz lotu do Unii

Zakaz pojawiania się na europejskich lotniskach dotknął przy tej aktualizacji wszystkich  przewoźników z Mozambiku. Komisja nałożyła poza tym ograniczenia obejmujące dwa statki powietrzne typu Boeing 767 eksploatowane przez Air Madagascar z uwagi na uporczywe uchybienia w zakresie działalności przewoźnika lotniczego i sprawowanego nad nim nadzoru. Na liście pojawiły się też nowe linie lotnicze założone w Demokratycznej Republice Konga, zostały one dopisane do wykazu - wszyscy przewoźnicy z tego kraju podlegają ograniczeniom operacyjnym z uwagi na, jak dotąd, niedostateczny potencjał właściwych organów w zakresie zdolności do sprawowania nadzoru w zakresie bezpieczeństwa lotniczego. Komitet ds. Bezpieczeństwa Lotniczego zaapelował do Komisji o zintensyfikowanie dialogu z Federacją Rosyjską o kwestiach bezpieczeństwa lotniczego tak, by zapewnić spełnianie norm międzynarodowych przez wszystkie statki powietrzne wykonujące loty do UE.

Zgoda warunkowa Ponadto wykaz wyszczególnia dziesięciu przewoźników lotniczych, którym zezwolono – przy zachowaniu rygorystycznych ograniczeń i na określonych warunkach – na wykonywanie lotów do Unii: jak wspomniano wyżej: Air Astana z Kazachstanu, Air Koryo z Koreańskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej, Airlift International z Ghany, Air Service Comores, Afrijet, Gabon Airlines i SN2AG z Gabonu, Iran Air, TAAG Angolan Airlines, a także Air Madagascar posiadający certyfikat wydany na Madagaskarze.

Zgodą na lądowanie w portach lotniczych UE dostały cztery linie indonezyjskie i jeden Ukraiński.

Zakaz wykonywania lotów do i z portów unijnych dotyczy przewoźników, którzy nie spełniają wymogów bezpieczeństwa nakładanych przez Wspólnotę. Przy kolejnej aktualizacji, linię które poprawią warunki bezpieczeństwa są z „czarnej listy" usuwane. Przy kolejnej, 17. już aktualizacji wykreślono m.in. czterech przewoźników towarowych z Indonezji oraz jednego przewoźnika z Ukrainy, którzy skutecznie uporali się z zarzucanymi im niedociągnięciami w zakresie bezpieczeństwa.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Biznes
Linda Yaccarino rezygnuje z funkcji prezesa X po kontrowersjach z chatbotem
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Rząd nie wyklucza wyłączenia X w Polsce przez skandaliczne wpisy Groka
Biznes
Norwegia wyrzuciła rosyjskich rybaków ze swoich wód. Stanowili zagrożenie
Biznes
Giełdowe spółki wolne od pozwów synów Zygmunta Solorza
Biznes
Polska bezbronna wobec dronów, negocjacje UE-USA, możliwe spadki cen mieszkań