W referendum członkowie związku SNPL opowiedzieli się większością 67,13 proc. głosów za ramową umową negocjowaną w lipcu przez dyrekcję przewoźnika i kierownictwo związku, pozwalającą zmniejszyć koszty funkcjonowania firmy.
W referendum wzięło udział 83,2 proc. zrzeszących. Tak rekordowy udział jest świadectwem gotowości pilotów do działań dla ratowania Air France — stwierdził szef SNPL w przewoźniku, Jean-Louis Barber. — Piloci zgodzili się pracować więcej za te same albo niewiele większe pieniądze. Dostali jednak od dyrekcji zapewnienie, że nie będzie wypowiedzeń.
Barber wyraził nadzieję, że inne związki też dojdą do porozumienia. — Piloci nie powinni być jedynymi, którzy podejmą wysiłek, dyrekcja i inni członkowie załogi powinni też wziąć na siebie odpowiedzialność.
Negocjacje podjęto po ogłoszeniu w czerwcu przez dyrekcję AF, że musi zmniejszyć do 2014 r. zatrudnienie o ponad 5 tys. etatów, ok. 10 proc., poprzez dobrowolne odchodzenie w ramach planu przywrócenia firmie rentowności
Plan „Transform 2015" przewiduje zmniejszenie długu Air France-KLM, obecnie 6,5 mld euro, o 2 mld do 2015 r. dzięki wygenerowaniu takiej sumy cash flow (po odliczeniu inwestycji) w ciągu 3 następnych lat. Mają się na nią złożyć natychmiastowe działania oszczędnościowe podjęte już w styczniu (zamrożenie siatki płac, zmniejszenie nakładów inwestycyjnych) oraz strukturalne zapewniające zwiększenie o 20 proc. elastyczności pracy i wydajności pracowników.