Polacy polubili aplikacje na smartfony

Większość właścicieli smartfonów w Polsce korzysta z aplikacji mobilnych – wynika z raportu ARC Rynek i Opinia

Publikacja: 26.09.2012 17:44

Polacy polubili aplikacje na smartfony

Foto: Bloomberg

Polacy zagustowali w aplikacjach na smartfony. Korzysta z nich blisko 80 proc. właścicieli tych nowoczesnych telefonów komórkowych – podaje w najnowszym raporcie firma ARC Rynek i Opinia.

Polscy użytkownicy komórek wreszcie przekonali się do smartfonów. Według danych firmy IDC te inteligentne telefony w pierwszym kwartale tego roku stanowiły już niemal połowę wszystkich kupowanych w Polsce aparatów. Wynik ten jest o 18 proc. lepszy niż w analogicznym okresie 2011 roku. Jednocześnie coraz więcej osób wykorzystuje pełnię możliwości smartfonów, a więc przegląda na nich pocztę, strony WWW czy korzysta z aplikacji mobilnych. Według firmy MEC Analytics and Insight ponad połowa ankietowanych przez firmę osób (polskich internautów) korzysta z Internetu w telefonie, a jest to wynik cztery razy lepszy niż rok wcześniej.

- Do niedawna można było powiedzieć, że klienci nie kierują się praktycznymi możliwościami i funkcjami smartfonów, ale modą i chęcią posiadania ładnego, prestiżowego urządzenia - twierdzi Ryszard Lindner, dyrektor marketingu usług multimedialnych i rozwoju terminali Orange Polska. - Dla niektórych klientów barierą były np. koszty transmisji danych. Dziś sytuacja bardzo zmieniła się na korzyść. Polacy poznali możliwości swoich smartfonów, a dzięki dużym pakietom transmisji danych w abonamencie przestali obawiać się o koszty.

Aplikacje mobilne dość długo torowały sobie drogę do polskiego użytkownika telefonu komórkowego. Dopiero ten rok przyniósł znaczącą zmianę, a potwierdzeniem tego są wyniki badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia. Okazuje się, że już ponad dwie trzecie właścicieli smartfonów korzysta z dodatkowych programów na tych urządzeniach. Niemal połowa wykorzystuje tylko aplikacje darmowe, natomiast jedna trzecia – zarówno płatne, jak i bezpłatne.

Najpopularniejszymi programami na smartfony są w Polsce przeglądarki internetowe (korzysta z nich 79 proc. ankietowanych). Na drugim miejscu z wynikiem 59 proc. znalazła się ex quo poczta elektroniczna oraz nawigacja wraz z mapami GPS. W siłę urósł w ostatnim czasie zwłaszcza ten ostatni segment rynku, a aplikacje nawigacyjne w smartfonach zaczęły podgryzać pozycję tradycyjnych zestawów PND (Portable Navigation Device). Jak podaje GfK Polonia, w tym roku sprzedaż tych ostatnich ma spaść o 14 - 18 proc.

- Spodziewamy się, że niedługim czasie spora część użytkowników nawigacji samochodowej porzuci tradycyjne urządzenia na rzecz aplikacji w telefonach komórkowych – twierdzi Janusz M. Kamiński z firmy AutoMapa będącej producentem nawigacji na smartfony. – Zbiegnie się to z czasem kończenia się umów abonamentowych u operatorów komórkowych i wymianą telefonu na nowy, który będzie niemal na pewno smartfonem.

Polacy zagustowali w aplikacjach na smartfony. Korzysta z nich blisko 80 proc. właścicieli tych nowoczesnych telefonów komórkowych – podaje w najnowszym raporcie firma ARC Rynek i Opinia.

Polscy użytkownicy komórek wreszcie przekonali się do smartfonów. Według danych firmy IDC te inteligentne telefony w pierwszym kwartale tego roku stanowiły już niemal połowę wszystkich kupowanych w Polsce aparatów. Wynik ten jest o 18 proc. lepszy niż w analogicznym okresie 2011 roku. Jednocześnie coraz więcej osób wykorzystuje pełnię możliwości smartfonów, a więc przegląda na nich pocztę, strony WWW czy korzysta z aplikacji mobilnych. Według firmy MEC Analytics and Insight ponad połowa ankietowanych przez firmę osób (polskich internautów) korzysta z Internetu w telefonie, a jest to wynik cztery razy lepszy niż rok wcześniej.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku