Reklama
Rozwiń

Lufthansa przeciwna ratowaniu Alitalii

Największy niemiecki przewoźnik skrytykował plany kupna przez Etihad Airways udziałów w Alitalii i zaapelował do Brukseli o zablokowanie transakcji.

Publikacja: 03.02.2014 17:19

Lufthansa przeciwna ratowaniu Alitalii

Foto: Bloomberg

- Odrzucamy ponawiające się subwencjonowanie i częściowe ponowne nacjonalizowanie europejskich linii przez kraje Europy albo przez kraje i linie lotnicze spoza Unii - stwierdza oświadczenie Lufthansy.

Niemcy dodali, że europejscy decydenci powinni zaprzestać obciążania linii lotniczych ze swego regionu takimi posunięciami jak handel emisjami spalin, podatki od pasażerów i zakazy nocnych lotów, a powinni skupić się na zapewnieniu uczciwych globalnych ram prawnych.

- "Robimy co do nas należy podejmując bolesne działania mające zmniejszać koszty, ale potrzebujemy uczciwej konkurencji – stwierdził przewoźnik będący w trakcie realizowania programu restrukturyzacji, aby zmniejszyć koszty i zwiększyć zyski.

Etihad z Abu Zabi kupił już udziały w Air Berlin, Aer Lingus i Virgin Australia, a teraz podał, że jest na końcowym etapie procesu, który może zakończyć się inwestycją w Alitalii. Włosi potrzebują partnera, aby mogli dalej latać, bo plan doraźnego pozyskania gotówki mający poparcie rządu został już w październiku skrytykowany przez IAG, właściciela British Airways i Iberii.

Lufthansa występowała zaciekle przeciwko państwowym liniom lotniczym znad Zatoki, Etihad, Emirates i Qatar Airways i ich szybkiemu rozwojowi w Europie, bo jej zdaniem korzystają z nieuczciwej pomocy państwowej i tym samym wypaczają rynek.

Komisja Europejska bada już, czy zainwestowanie w Alitalię przez państwową pocztę włoską nie narusza unijnych przepisów o pomocy publicznej.

- Odrzucamy ponawiające się subwencjonowanie i częściowe ponowne nacjonalizowanie europejskich linii przez kraje Europy albo przez kraje i linie lotnicze spoza Unii - stwierdza oświadczenie Lufthansy.

Niemcy dodali, że europejscy decydenci powinni zaprzestać obciążania linii lotniczych ze swego regionu takimi posunięciami jak handel emisjami spalin, podatki od pasażerów i zakazy nocnych lotów, a powinni skupić się na zapewnieniu uczciwych globalnych ram prawnych.

Biznes
Miliardy na światłowody w Polsce. Hurtowy operator skusił banki
Biznes
Słowacja i Węgry blokują sankcje, suwerenność cyfrowa UE i spadek cen mieszkań
Biznes
NATO wzmacnia swoją północ. Gdzie pojawią się kolejne wojska sojuszników?
Biznes
Rekordowa liczba odwiedzających Warszawę
Biznes
Nvidia znów najwięcej wartą spółką na świecie. Mimo zamknięcia rynku chińskiego