Lufthansa przeciwna ratowaniu Alitalii

Największy niemiecki przewoźnik skrytykował plany kupna przez Etihad Airways udziałów w Alitalii i zaapelował do Brukseli o zablokowanie transakcji.

Publikacja: 03.02.2014 17:19

Lufthansa przeciwna ratowaniu Alitalii

Foto: Bloomberg

- Odrzucamy ponawiające się subwencjonowanie i częściowe ponowne nacjonalizowanie europejskich linii przez kraje Europy albo przez kraje i linie lotnicze spoza Unii - stwierdza oświadczenie Lufthansy.

Niemcy dodali, że europejscy decydenci powinni zaprzestać obciążania linii lotniczych ze swego regionu takimi posunięciami jak handel emisjami spalin, podatki od pasażerów i zakazy nocnych lotów, a powinni skupić się na zapewnieniu uczciwych globalnych ram prawnych.

- "Robimy co do nas należy podejmując bolesne działania mające zmniejszać koszty, ale potrzebujemy uczciwej konkurencji – stwierdził przewoźnik będący w trakcie realizowania programu restrukturyzacji, aby zmniejszyć koszty i zwiększyć zyski.

Etihad z Abu Zabi kupił już udziały w Air Berlin, Aer Lingus i Virgin Australia, a teraz podał, że jest na końcowym etapie procesu, który może zakończyć się inwestycją w Alitalii. Włosi potrzebują partnera, aby mogli dalej latać, bo plan doraźnego pozyskania gotówki mający poparcie rządu został już w październiku skrytykowany przez IAG, właściciela British Airways i Iberii.

Lufthansa występowała zaciekle przeciwko państwowym liniom lotniczym znad Zatoki, Etihad, Emirates i Qatar Airways i ich szybkiemu rozwojowi w Europie, bo jej zdaniem korzystają z nieuczciwej pomocy państwowej i tym samym wypaczają rynek.

Komisja Europejska bada już, czy zainwestowanie w Alitalię przez państwową pocztę włoską nie narusza unijnych przepisów o pomocy publicznej.

- Odrzucamy ponawiające się subwencjonowanie i częściowe ponowne nacjonalizowanie europejskich linii przez kraje Europy albo przez kraje i linie lotnicze spoza Unii - stwierdza oświadczenie Lufthansy.

Niemcy dodali, że europejscy decydenci powinni zaprzestać obciążania linii lotniczych ze swego regionu takimi posunięciami jak handel emisjami spalin, podatki od pasażerów i zakazy nocnych lotów, a powinni skupić się na zapewnieniu uczciwych globalnych ram prawnych.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?