Reklama

Polskie firmy w e-zaścianku

Mimo boomu na serwisy społecznościowe tylko co szósta firma w Polsce korzysta z takich sposobów komunikacji.

Publikacja: 06.09.2014 07:42

Polskie firmy w e-zaścianku

Foto: Fotorzepa, Marek Obremski Marek Obremski

Trudno trafić dziś do sklepu zagranicznej firmy, w którym nie zachęcałaby ona do wejścia na profil na takich serwisach, jak Facebook, Instagram czy Twitter. Dzięki nim coraz częściej klienci są informowani o zniżkach czy nowych kolekcjach, a jesteśmy zaledwie u progu takiego wykorzystania internetu. Niestety, w przypadku polskich firm postęp kończy się zazwyczaj na uruchomieniu strony WWW. A i ją nie wszystkie mają.

Dane Eurostatu pokazują, iż jedynie 66 proc. firm w naszym kraju zdecydowało się na taką inwestycję. To wynik znacznie poniżej europejskiej średniej wynoszącej 73 proc. A w przypadku mediów społecznościowych jest gorzej – korzysta z nich zaledwie 16 proc. przedsiębiorstw. To trzeci od końca wynik w Unii. Niżej są tylko Łotwa z wynikiem 13 proc. oraz Czechy z 15 proc.

A według badań firmy doradczej Boston Consulting Group skuteczne wykorzystanie marketingu internetowego może się przełożyć zarówno na nawet 10-proc. wzrost wartości marki, jak i satysfakcji klientów. Jednak niewiele firm chce z tych możliwości korzystać.

– Choć założenie profilu na Facebooku i Twitterze nie wiąże się z żadnymi kosztami, to wymaga zaangażowania pokaźnych zasobów: ludzi, szkoleń, tworzenia nowych treści, śledzenia odzewu użytkowników i systematycznych ulepszeń – mówi Katherine Sayre, partner w BCG.

– Problemem jest brak wiedzy o dostępnych rozwiązaniach. Prowadzący małe firmy często nie zdają sobie sprawy, że uruchomienie własnej strony jest bardzo łatwe i tanie – mówi Jarosław Nowotka, współzałożyciel strony helloslash.com. – Dzięki prostemu fanpage'owi i stronie internetowej nawet elektryk z małej miejscowości może zdobyć nowych klientów, którzy trafią do niego dzięki wyszukiwarce.

Reklama
Reklama

Na razie firmy do wszelkich takich nowinek podchodzą bardzo ostrożnie. Głównym argumentem jest obawa przed dodatkowymi kosztami.

Trudno trafić dziś do sklepu zagranicznej firmy, w którym nie zachęcałaby ona do wejścia na profil na takich serwisach, jak Facebook, Instagram czy Twitter. Dzięki nim coraz częściej klienci są informowani o zniżkach czy nowych kolekcjach, a jesteśmy zaledwie u progu takiego wykorzystania internetu. Niestety, w przypadku polskich firm postęp kończy się zazwyczaj na uruchomieniu strony WWW. A i ją nie wszystkie mają.

Dane Eurostatu pokazują, iż jedynie 66 proc. firm w naszym kraju zdecydowało się na taką inwestycję. To wynik znacznie poniżej europejskiej średniej wynoszącej 73 proc. A w przypadku mediów społecznościowych jest gorzej – korzysta z nich zaledwie 16 proc. przedsiębiorstw. To trzeci od końca wynik w Unii. Niżej są tylko Łotwa z wynikiem 13 proc. oraz Czechy z 15 proc.

Reklama
Biznes
Microsoft przekracza barierę 4 bln dolarów. Sztuczna inteligencja i chmura napędzają wzrost
Biznes
Jacek Rutkowski: Nie odchodzę na dobre z Amiki
Biznes
Umowa na 180 czołgów K2. Tym razem skorzysta polski przemysł
Biznes
Polska zamawia kolejne czołgi K2. Do 2030 roku będzie pancerną potęgą Europy
Biznes
Coraz droższe zdrowie Polaków. Wydajemy więcej, a dostajemy mniej
Reklama
Reklama