Reklama
Rozwiń
Reklama

Polskie firmy w e-zaścianku

Mimo boomu na serwisy społecznościowe tylko co szósta firma w Polsce korzysta z takich sposobów komunikacji.

Publikacja: 06.09.2014 07:42

Polskie firmy w e-zaścianku

Foto: Fotorzepa, Marek Obremski Marek Obremski

Trudno trafić dziś do sklepu zagranicznej firmy, w którym nie zachęcałaby ona do wejścia na profil na takich serwisach, jak Facebook, Instagram czy Twitter. Dzięki nim coraz częściej klienci są informowani o zniżkach czy nowych kolekcjach, a jesteśmy zaledwie u progu takiego wykorzystania internetu. Niestety, w przypadku polskich firm postęp kończy się zazwyczaj na uruchomieniu strony WWW. A i ją nie wszystkie mają.

Dane Eurostatu pokazują, iż jedynie 66 proc. firm w naszym kraju zdecydowało się na taką inwestycję. To wynik znacznie poniżej europejskiej średniej wynoszącej 73 proc. A w przypadku mediów społecznościowych jest gorzej – korzysta z nich zaledwie 16 proc. przedsiębiorstw. To trzeci od końca wynik w Unii. Niżej są tylko Łotwa z wynikiem 13 proc. oraz Czechy z 15 proc.

A według badań firmy doradczej Boston Consulting Group skuteczne wykorzystanie marketingu internetowego może się przełożyć zarówno na nawet 10-proc. wzrost wartości marki, jak i satysfakcji klientów. Jednak niewiele firm chce z tych możliwości korzystać.

– Choć założenie profilu na Facebooku i Twitterze nie wiąże się z żadnymi kosztami, to wymaga zaangażowania pokaźnych zasobów: ludzi, szkoleń, tworzenia nowych treści, śledzenia odzewu użytkowników i systematycznych ulepszeń – mówi Katherine Sayre, partner w BCG.

– Problemem jest brak wiedzy o dostępnych rozwiązaniach. Prowadzący małe firmy często nie zdają sobie sprawy, że uruchomienie własnej strony jest bardzo łatwe i tanie – mówi Jarosław Nowotka, współzałożyciel strony helloslash.com. – Dzięki prostemu fanpage'owi i stronie internetowej nawet elektryk z małej miejscowości może zdobyć nowych klientów, którzy trafią do niego dzięki wyszukiwarce.

Reklama
Reklama

Na razie firmy do wszelkich takich nowinek podchodzą bardzo ostrożnie. Głównym argumentem jest obawa przed dodatkowymi kosztami.

Biznes
Chcemy być przy wszystkich dużych inwestycjach w infrastrukturę
Biznes
AI będzie wielkim rozczarowaniem?
Biznes
rEwolucja na rynku kapitałowym
Biznes
Jakie są dobre wieści dla Polski
Biznes
Przełomowy rok konkurencji w AI
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama