Reklama

Inflacja w lipcu mocno spadła, ale miała spaść jeszcze bardziej. Niespodzianka

Inflacja w lipcu w Polsce spadła do 3,1 proc. r./r. – poinformował w czwartek Główny Urząd Statystyczny (GUS) w szybkim szacunku.

Publikacja: 31.07.2025 10:01

Inflacja w lipcu mocno spadła, ale miała spaść jeszcze bardziej. Niespodzianka

Foto: Bloomberg

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie czynniki spowodowały spadek inflacji w lipcu?
  • Jaki wpływ na inflację miały zmiany cen energii i gazu?
  • W jakim zakresie inflacja może się stabilizować w przyszłych miesiącach?
  • Jakie są przewidywania dotyczące stóp procentowych NBP?
  • Jakie są prognozy analityków na temat przyszłości inflacji w Polsce?

Pozostało jeszcze 94% artykułu

To odczyt wyższy od średniej prognoz ekonomistów w ankiecie „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” (2,9 proc.). Jest natomiast – zgodnie z przewidywaniami – zdecydowanie niższy od czerwcowego (4,1 proc.) i w ogóle najniższy od czerwca 2024 r. (2,6 proc.). To także pierwszy raz od tamtego czasu, gdy inflacja znalazła się w przedziale dopuszczalnych odchyleń od celu inflacyjnego NBP (2,5 proc. +/- 1 pkt proc.). Przez ostatnich dwanaście miesięcy (od lipca 2024 r. do czerwca 2025 r.) inflacja w Polsce wahała się w granicach 4-5 proc. r./r.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Dane gospodarcze
Inflacja miała pójść w górę, a spadła. Niespodzianka od GUS
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Dane gospodarcze
EBC utrzymał stopy procentowe bez zmian
Dane gospodarcze
PKB strefy euro nieco lepszy od oczekiwań, a Niemcy w stagnacji
Dane gospodarcze
Bank Rosji szczery do bólu. Publikuje czarny scenariusz
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane gospodarcze
Amerykańska inflacja pozytywnie zaskoczyła inwestorów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama