Z tego artykułu się dowiesz:
- Jakie czynniki przyczyniają się do wzrostu rynku suplementów diety w Polsce?
- Jak wygląda prognoza dotycząca wydatków Polaków na suplementy diety do 2028 roku?
- Jakie zmiany zaszły w liczbie producentów i dystrybutorów suplementów diety na przestrzeni lat?
- Jakie wyzwania stoją przed firmami na rynku suplementów z powodu regulacji unijnych i krajowych?
– Przeciętny Polak wydaje na suplementy diety ponad 200 zł rocznie. Jest to relatywnie wysoka kwota, wskazująca na utrzymującą się dużą skalę konsumpcji w tej kategorii – zarówno ze względu na popularność preparatów wspierających odporność, witamin i minerałów, jak i produktów związanych ze stylem życia czy aktywnością fizyczną – ocenia Marta Marszałek, główny analityk rynku farmaceutycznego i ochrony zdrowia w PMR Market Experts by Hume’s.
Według udostępnionej „Rzeczpospolitej” prognozy firmy, w najbliższych latach polski rynek suplementów diety nadal się będzie rozwijał, a w 2028 r. nasze wydatki na produkty o statusie suplementu diety przekroczą 10 miliardów złotych. – Wartość rynku wspiera rosnąca świadomość zdrowotna Polaków i starzejące się społeczeństwo. Swoją cegiełkę dołoży także rozwijający się kanał e-commerce – twierdzi Marta Marszałek.
Biznes suplementów w dobrej kondycji
Duży popyt na suplementy diety potwierdza tegoroczne badanie PMR Market Experts by Hume’s, według którego sięga po nie aż 75 proc. Polaków, czyli ok. 23 mln osób.