Reklama
Rozwiń
Reklama

Letnie wakacje priorytetem. Dokąd pojadą Polacy na urlop i jakie mają obawy?

Polacy są gotowi odsunąć planowane wcześniej duże wydatki i ograniczyć wydatki codzienne, by latem wyjechać na wakacje. I choć na co dzień ostrożnie wydają pieniądze, a budżety wakacyjne odstają od francuskich czy niemieckich, to szybko rosną.

Publikacja: 09.06.2025 05:09

Letnie wakacje priorytetem. Dokąd pojadą Polacy na urlop i jakie mają obawy?

Foto: Adobe Stock

Jak pokazało badanie „International Travel Confidence Index 2025” na zlecenie Allianz Partners, aż przeszło trzy czwarte (78 proc.) Polaków planuje wakacyjny wyjazd w okresie od czerwca do września. To jeden z najwyższych wyników w Europie, wyprzedzają nas jedynie Włosi (83 proc.) i Hiszpanie (80 proc.). Ponad połowa Polaków, a dokładnie 58 proc., deklaruje przy tym, że spędzi wakacje w kraju: najwięcej nad morzem (32 proc.) oraz w górach (22 proc.). Z kolei jedna trzecia badanych (35 proc.) wyjedzie za granicę. Będą oczywiście i tacy, którzy pojadą na wakacje w kraju i za granicę. Średni budżet, jaki Polacy planują przeznaczyć na letni wyjazd, to około 6431,32 zł (czyli 1514 euro) w przeliczeniu na jedno gospodarstwo domowe. To daje wprawdzie przedostatnie miejsce wśród dziewięciu krajów, których mieszkańców zapytano o tegoroczne plany wakacyjne, jednak Polska notuje w tym roku imponujący wzrost planowanych wydatków o 1091,71, czyli ponad 20 proc. w porównaniu z 2024 r. Dla porównania Szwajcarzy planują wydać na wakacje średnio 3722 euro, Brytyjczycy 2747 euro, Niemcy 2177 euro, Włosi 1950 euro, Francuzi 1514 euro. Polacy wyprzedzili jedynie Hiszpanów – 1056 euro.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Biznes
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama