Reklama

GE Aerospace ma kontrakt na silniki dla polskich śmigłowców. Skorzysta WZL1 w Dęblinie

Amerykański producent silników GE Aerospace otrzymał zamówienie na 210 silników T700. Będą one napędzać 96 śmigłowców Boeing AH-64E Apache Guardian polskich Sił Zbrojnych RP. Dostawy mają się rozpocząć w 2027 roku.

Publikacja: 08.01.2025 12:01

GE Aerospace ma kontrakt na silniki dla polskich śmigłowców. Skorzysta WZL1 w Dęblinie

Foto: Adobe Stock

Ich serwisowaniem w przyszłości zajmą się zakłady WZL1 w Dęblinie. — Silnik T700 jest preferowanym rozwiązaniem dla średniej wielkości śmigłowców dzięki swojej wyjątkowej wydajności, niezawodności i trwałości – zachwalała silniki, jakie wybrała Polska, Amy Gowder, prezes i dyrektor generalna Defense & Systems w GE Aerospace. Przypomniała, że napęd od GE mają także myśliwce FA-50 z silnikami F404, śmigłowce Sikorsky S-70i Black Hawk z silnikami T700 oraz Leonardo AW149 i AW101 z silnikami CT7.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Hossa państwowych spółek. Zbrojeniówka uratuje JSW? UE i presja Zachodu na Chiny
Biznes
Były szef IKEA rywalizuje z Szymonem Hołownią o stanowisko w ONZ
Biznes
Szczyt w Egipcie. Apple i polskie OZE, umowa handlowa UE–Ukraina zaakceptowana
Biznes
Cyberbezpieczeństwo – regulacje niezbędne, ale w granicach rozsądku
Biznes
Wojna handlowa powraca, program Orka i bunt europejskiego przemysłu
Reklama
Reklama