Przed zastosowaniem skontaktuj się... czyli o incydentach AI

Jednym z zadań w kontekście budowania AI Governance będzie „zarządzanie” procesem obsługi incydentów i takie jego skonstruowanie, aby odpowiadał on naszym potrzebom – prawnym, regulacyjnym czy operacyjnym.

Publikacja: 04.06.2024 04:30

Przed zastosowaniem skontaktuj się... czyli o incydentach AI

Foto: Adobe Stock

Rozbieżności w zakresie rozumienia podstawowych pojęć powodują, że tworzenie wewnętrznej (spójnej) taksonomii to droga przez mękę. To, jak rozumiemy takie pojęcia jak „incydent”, „incydent związany z ICT”, „incydent AI” czy „poważny incydent”, ma znaczenie nie tylko w kontekście operacji czy w zakresie bezpieczeństwa, ale także prawa. Szereg przepisów nakładać będzie bowiem na nas obowiązek raportowania incydentów oraz zarządzania nimi w określony sposób.

Pozostało 95% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Płace
Ostatnia taka podwyżka pensji. W przyszłym roku czeka nas rewolucja
Sądy i trybunały
Bezsilność Trybunału rośnie. Uchwała naprawcza Sejmu ponad wyrokiem TK
Konsumenci
Rzecznik generalny TSUE o restrukturyzacji Getin Banku: ocenić musi polski sąd
Podatki
Uparty obdarowany zapłaci podatek, bo nie chciał pokazać wydruku z konta
Akcje Specjalne
Mapa drogowa do neutralności klimatycznej
Sądy i trybunały
Sędzia, który kradł pendrive'y nadal w zawodzie. Zarabia 10 tys. zł miesięcznie
Podatki
Skarbówka będzie łapać już tylko prawdziwych oszustów