Reklama

Iga Świątek bez logo PZU. Koniec współpracy z największym sponsorem?

Ze stroju naszej najlepszej tenisistki zniknęło logo jej największego dotychczasowego sponsora. - Kontrakt nie został przedłużony - mówi nasz informator.

Publikacja: 02.01.2024 16:08

Iga Świątek bez logo PZU. Koniec współpracy z największym sponsorem?

Foto: RICHARD WAINWRIGHT PAP/EPA

Oficjalnego potwierdzenia zakończenia współpracy z Igą Świątek ze strony PZU nie ma. Największy polski ubezpieczyciel nie odpowiedział na nasze pytania w tej sprawie. Z początkiem 2024 r. logo PZU zniknęło jednak ze stroju naszej najlepszej tenisistki.

Czytaj więcej

United Cup. Iga Świątek wciąż niepokonana w Perth

Ekspozycja na wielomilionową skalę

Zmianę szybko zauważyli kibice. W social mediach pojawiły się natomiast nieoficjalne informacje o zakończeniu współpracy firmy ubezpieczeniowej z pierwszą rakietą świata. – Kontrakt wygasł. Rozmowy o jego przedłużeniu były, ale strony nie doszły do porozumienia – mówi nasz informator, zastrzegając anonimowość.

PZU było głównym sponsorem Igi Świątek przez trzy lata. I choć wartości kontraktu nie podano, to część ekspertów oceniała, że jest on, a raczej był, jedną z najbardziej efektywnych umów sponsoringowych w historii naszego rynku. Agencja badawczo-konsultingowa Sponsoring Insight szacowała, że w pierwszym roku współpraca z Igą Świątek przyniosła największemu polskiemu ubezpieczycielowi 42 mln zł ekwiwalentu reklamowego (tyle PZU musiałby wydać na reklamy w mediach, by osiągnąć podobny zasięg i oddźwięk), na który złożyło się przeszło 13 tys. publikacji.

Od stycznia do grudnia 2022 r. w mediach ukazało się niemal 40 tys. materiałów, w których pojawiła się Iga Świątek, eksponując markę PZU. Miało się to przełożyć na przeszło 115 mln zł ekwiwalentu reklamowego. Danych za zeszły rok jeszcze nie ma.

Reklama
Reklama

Osiągnięcia imponujące, ale...

– PZU to mój strategiczny sponsor i ogromne wsparcie dla mojej pracy jako tenisistki. To partnerstwo daje mi poczucie bezpieczeństwa, które jest nieocenione w tak dynamicznym i wymagającym sporcie, jakim jest tenis, gdy przebywa się w podróży przez większość roku, a kalendarz turniejów czy treningów potrafi się zmieniać z dnia na dzień. Wsparcie PZU pozwala mi skupić się na efektywnej pracy oraz ustabilizowaniu mojej formy i pozycji w seniorskim tourze, w którym gram od tak niedawna – mówiła po podpisaniu kontraktu Iga Świątek.

– Osiągnięcia Igi Świątek w minionym sezonie są imponujące. Już drugi rok zapewniamy jej bezpieczeństwo finansowe, dzięki któremu może spokojnie doskonalić grę i rozwijać tenisową karierę. Jako główny partner i ubezpieczyciel Igi z przyjemnością obserwujemy olbrzymi progres, jaki zrobiła dzięki ciężkiej pracy i determinacji – komentowała w tym samym czasie Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU.

Wygląda jednak na to, że teraz drogi naszej najlepszej tenisistki i polskiego giganta ubezpieczeniowego rozeszły się. Wśród sponsorów Igi Świątek są natomiast m.in. Rolex, Porsche, Visa i ON Running.

Oficjalnego potwierdzenia zakończenia współpracy z Igą Świątek ze strony PZU nie ma. Największy polski ubezpieczyciel nie odpowiedział na nasze pytania w tej sprawie. Z początkiem 2024 r. logo PZU zniknęło jednak ze stroju naszej najlepszej tenisistki.

Ekspozycja na wielomilionową skalę

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Reklama
Biznes
Sprzedaż działki pod CPK, Polska potęgą w produkcji zniczy i rekord WIG
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama