Reklama
Rozwiń
Reklama

Producenci filmów powalczą o większe wsparcie państwa

75 proc. producentów filmów w Polsce uważa, że bez programu zachęt przynajmniej część ich projektów nie ruszyłaby – wynika z raportu Olsberg SPI o sektorze. Badawcza firma uważa, że wsparcie jest zbyt małe.

Publikacja: 08.12.2023 08:43

Brama Grodzka na lubelskiej Starówce. Jeden z filmowych planów „Volty”

Brama Grodzka na lubelskiej Starówce. Jeden z filmowych planów „Volty”

Foto: Fotorzepa/Dorota Awiorko

Sektor produkcji audiowizualnej jest ważny dla polskiej gospodarki. W 2022 roku branża zapewniła ponad 21 tys. miejsc pracy, a krajowy PKB zawdzięczał jej 3,4 mld zł - wyliczyli autorzy raportu „Economic Impact of Screen Production in Poland” sporządzonego przez Olsberg SPI i współpracowników na zlecenie Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych (KIPA).

KIPA i Olsberg SPI przedstawili wnioski z raportu dziennikarzom w czwartek, pierwszego dnia trwającej w Warszawie konferencji branży – KIPA Summit. Maciej Dydo, dyrektor KIPA nie kryje, że szykuje się ona do rozmów z decydentami na temat nowych zasad wsparcia, jakiego państwo mogłoby udzielać producentom.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Niemcy chcą embarga na stal z Rosji. To cios w koncerny oligarchów Kremla
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama