Ekologia determinuje koszty

Staramy się sprostać potrzebom przewoźników i kierowców – przekonuje dyrektor Rynku Transportu Ciężkiego w PKO Leasing Piotr Gąska.

Publikacja: 29.11.2023 21:00

Piotr Gąska, dyrektor Rynku Transportu Ciężkiego w PKO Leasing

Piotr Gąska, dyrektor Rynku Transportu Ciężkiego w PKO Leasing

Foto: mat. pras.

Materiał powstał we współpracy z PKO Leasing

Od dłuższego czasu branża transportowa wskazuje na niedostateczną liczbę rąk do pracy, co utrudnia rozwój firm. – Widzimy rosnący problem braku kierowców, który pogłębia się z roku na rok. Starsi odchodzą, a młode pokolenie nie jest zainteresowane tą pracą. PKO Leasing jest liderem w finansowaniu zakupów taboru samochodowego i wspieramy naszych partnerów. Cieszymy się, że od lat jesteśmy partnerem akcji „Profesjonalni kierowcy” – zaznacza Piotr Gąska.

– Przyznaję, że zawód kierowcy jest inny niż 25 temu. – Mam kategorię C+E, pamiętam, jakim samochodem jeździłem, robiąc prawo jazdy. To był Star 200 z ręczną skrzynią biegów, bez automatyki, z koniecznością międzygazu podczas zmiany biegów – dodaje ekspert PKO Leasing.

Dzisiejsze ciężarówki to samochody komfortowe, często lepiej wyposażone od modeli osobowych, z usprawnieniami dla kierowcy, dające komfort pracy i jazdy lepszy niż samochodem osobowym – porównuje Piotr Gąska.

Wskazuje, że PKO Leasing wspiera pośrednio i bezpośrednio branżę oraz kierowców. W przypadku kierowców wsparcie zależne jest od formy zatrudnienia. – Pracującym na umowie o pracę oferujemy leasing konsumencki samochodów osobowych, łącznie z elektronicznym wyposażeniem, które może pomóc kierowcy w przemieszczaniu się. Kierowcom będącym na samozatrudnieniu proponujemy klasyczny leasing na samochody osobowe i wyposażenie – opisuje Piotr Gąska.

Przypomina, że w Grupie PKO Leasing znajduje się spółka zajmująca się wynajmem długoterminowym z umowami na dwa, trzy lub cztery lata. – Wydajemy ABC Przewoźnika – cykl materiałów edukacyjnych dla kierowców, które przybliżają wiedzę o zmianach w branży TSL. Ostatni numer poświęciliśmy Wielkiej Brytanii i bezpieczeństwu przewozów po brexicie. Wskazujemy w nim dobre praktyki pozwalające uniknąć problemów podczas przekraczania brytyjskiej granicy – dodaje Piotr Gąska.

Z ostatniego badania Fit TSL, opracowanego przez Keralla Research, wynika, że jednym z najważniejszych elementów, na które zwracają uwagę przedsiębiorcy, jest utrzymanie płynności. – Pomaga w nim specyfika finansowania, czyli dopasowanie wysokości raty do możliwości firmy transportowej. Wchodzimy w szczegóły samego kontraktu, który możemy dopasować w zakresie udziału własnego, długości finansowania czy wartości wykupu, aby obniżyć ratę do minimum i pozwolić firmie na zachowanie płynności finansowej – tłumaczy Piotr Gąska.

Podkreśla, że dla przewoźników ważna jest także ekologia, w tym wybór silników spełniających najnowsze normy czystości spalin oraz zużywających jak najmniej paliwa, a zatem i emitujących jak najmniej CO2. – To numer jeden w wydatkach wskazywany przez firmy transportowe, w kontekście cen paliwa oraz podwyżek myta nadchodzących w Niemczech i innych krajach UE. Ekologia determinuje koszty – dodaje Piotr Gąska.

Zauważa, że kolejny trend to cyfryzacja flot. Rozwiązania cyfrowe wspierają zarządzanie flotami i pomagają kierowcom w jak najszybszym i najbardziej ekonomicznym dotarciu do celu. – Transport to szybkość dostawy towaru, przewozu na czas. Natomiast w segmencie transportu ostatniej mili coraz wyraźniej widoczna jest elektryfikacja transportu, zgodna z kierunkiem wyznaczonym przez Unię Europejską – przypomina Piotr Gąska.

Materiał powstał we współpracy z PKO Leasing

Materiał powstał we współpracy z PKO Leasing

Od dłuższego czasu branża transportowa wskazuje na niedostateczną liczbę rąk do pracy, co utrudnia rozwój firm. – Widzimy rosnący problem braku kierowców, który pogłębia się z roku na rok. Starsi odchodzą, a młode pokolenie nie jest zainteresowane tą pracą. PKO Leasing jest liderem w finansowaniu zakupów taboru samochodowego i wspieramy naszych partnerów. Cieszymy się, że od lat jesteśmy partnerem akcji „Profesjonalni kierowcy” – zaznacza Piotr Gąska.

Pozostało 84% artykułu
Biznes
Jeden diament odmieni los zadłużonego mieszkańca Indii
Biznes
Unikalna kolekcja autografów sprzedana za 78 tys. funtów. Najdroższy Mao Zedong
Biznes
Japończycy kontra turyści. Ceny w restauracjach różne dla miejscowych i gości
Biznes
Wymiany aktywami nie będzie. Bruksela zabrania transakcji z Rosjanami
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Biznes
Bernard Arnault stracił w 2024 r. więcej niż jakikolwiek miliarder